kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

سیل جهرم جان یک کودک را گرفت

کودک 1/5 ساله سه‌شنبه شب در شهر جهرم واقع در استان فارس در کانالی که سیلاب در آن جاری بود فوت کرد.



به گزارش تسنیم، این کودک که تبعه افغانی بود مقابل ترمینال شهر جهرم از بغل مادرش به داخل کانال آب افتاد و بر اثر سیلاب شدید فوت کرد.
این حادثه ساعت 19 و 37 دقیقه شب چهارشنبه به نیروهای امدادی هلال‌احمر در جهرم اطلاع‌رسانی و نجات‌گران پس از تلاش جسد این کودک را که آب چندین متر آن را برده بود پیدا کردند.
نجات دو دانش‌آموز
فرماندار رابر فارس هم با اشاره به مفقود شدن دو دانش‌آموز رابری بر اثر بارش شدید باران در این شهرستان گفت: دانش‌آموزان مفقود شده رابری در محاصره سیل قرار گرفته بودند.
علیجان سلیمانی ادامه داد: این دانش‌آموزان با سختی و عبور از کانال‌های سد رابر و طی چند کیلومتر مسافت به علت سرما به کانکس متروکه‌ای پناه برده بودند که با همت نیروهای حاضر سالم به خانه بازگشتند.
وی خاطرنشان کرد: پس از مشاهده رد پای دانش‌آموزان چند اکیپ به جست‌وجو پرداختند که در نهایت به کانکس رسیدند و دانش‌آموزان را در حالی که از سرما در حال کبود شدن بودند، مشاهده و به منزل انتقال دادند.
انسداد پل محور شیراز - جهرم
فرماندار ویژه جهرم گفت: محور شیراز - جهرم و بالعکس به علت ریزش پل مسدود است و رانندگان از تردد در این مسیر خودداری کنند.
علیرضا صحرائیان اظهار داشت: به دلیل سست بودن پایه‌های پل و عدم ایمنی در مسیر جهرم - شیراز و احتمال ریزش پل دوم  کل مسیر مسدود شده است.
وی گفت: ماشین‌‌آلات راه و شهرسازی و راهداران در منطقه مستقر شدند و تلاش می‌شود تا مسیر فسا آزاد شود تا رانندگان از مسیر سروستان - فسا برای رفت و آمد استفاده کنند. به جز محور شیراز - جهرم و بالعکس مابقی محورهای استان فارس باز و تردد در آنها در جریان است.
فرماندار ویژه جهرم درباره روستای حاجی‌آباد افزود: مشکل روستا کمتر شده اما با توجه به بند تغذیه مصنوعی که در بالادست روستا وجود دارد از اهالی درخواست شده تا پایان بارندگی به طور موقت روستا را تخلیه کنند.
صحرائیان بیان کرد: بند تغذیه مصنوعی بالادست این روستا به احتمال 50 درصد دچار شکستگی و سرریز آب می‌شود.
تخریب 700 واحد مسکونی رابر
فرماندار رابر میزان خسارت وارد شده طی بارش‌های اخیر در این شهرستان را 7 میلیارد و 200 میلیون تومان و  امدادرسانی به 500 خانوار آسیب‌دیده اشاره کرد و از تخریب 700 واحد مسکونی در شهر و روستاهای این شهرستان با خسارت 20 تا 80 درصدی، تخریب 32 باب مدرسه خشتی با خسارت بالای 70 درصد و 18 باب مدرسه دیگر در اثر بارندگی‌های اخیر خبر داد.
وی تخریب 50 درصدی شیلات، تلف شدن 150 راس دام و 500 قطعه طیور، تخریب 2 کیلومتر از خطوط برق، خسارت به انشعابات شهری، تخریب جاده دسترسی به خط انتقال  آب، تخریب چهار کیلومتر از معابر شهری هنزاء، تخریب 70 کیلومتر از جاده‌های عشایری، تخریب معابر شهر رابر و... را از جمله خسارت‌های وارد شده به شهرستان رابر تاکنون برشمرد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: راه 37 روستای صعب‌العبور و عشایری رابر بر اثر طغیان رودخانه‌ها و برفگیر بودن مناطق مرتفع مسدود و برق چهار روستا نیز قطع شده است.
سیل در روستای رفسنجان
بر اثر بارش روزهای گذشته، سیلاب وارد خانه‌های روستائیان ناصریه شهرستان رفسنجان شد و سبب تلف شدن تعداد زیادی دام سبک شد. در اثر این حادثه تیم امداد جمعیت هلال‌احمر با پتو و وسایل گرم‌کننده عازم روستای ناصریه شد و کمک به خسارت‌دیدگان در حال انجام است.
همچنین بارش 48 ساعته باران موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر سیرجان شد.
تخریب راه‌های روستایی حاجی‌آباد
فرماندار حاجی‌آباد هرمزگان از تخریب 70 درصد از راه‌های روستایی طی بارندگی‌‌های اخیر خبر داد.
حمید جهانگیری کوهشاهی اظهار داشت: صبح سه‌شنبه محور ورودی شهر فارغان از توابع حاجی‌آباد به دلیل طغیان رودخانه و بارندگی‌های اخیر ریزش کرد و کار مرمت آب‌بردگی‌های این محور توسط اداره راه و شهرسازی انجام شد.وی افزود: در محور تنگه زاغ نیز به دلیل ریزش‌های سنگ در سردرب تونل و طغیان رودخانه، جاده مسدود شد.
فرماندار حاجی‌آباد همچنین گفت: 70 درصد از راه‌های روستایی تخریب و بافت‌های فرسوده نیز دچار خسارت و تعدادی پل نیز تخریب شده است.