kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

مدیرعامل شرکت گرند در مشهد روانه زندان شد

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گرند که از مهلت‌های قانونی دستگاه قضایی برای پرداخت حق و حقوق شاکیان پرونده استفاده نکرده بود با شکایت سهامداران در مشهد بازداشت و روانه زندان شد.


قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متهم به جرم فروش اوراق موسوم به سهام و عدم پرداخت حق و حقوق سهامداران دستگیر شد.
وی بیان کرد: مدیرعامل شرکت گرند، بیستم بهمن ماه سال گذشته نیز با شکایت سهامداران و تفهیم اتهام کلاهبرداری روانه زندان شده بود که با تعهد ادای حقوق سهامداران و شاکیان، با قرار وثیقه آزاد شد ولی به تعهدات خود عمل نکرده و به اخطاریه‌ها نیز توجهی نداشت.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: با پیگیری مجدد شاکیان و با توجه به اینکه احقاق حقوق شاکیان در اولویت اول رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در دادستانی مشهد قرار دارد، این فرد دوباره بازداشت و روانه زندان شد.
تیرماه سال گذشته درپی اعلام شکایت برخی شاکیان از شرکت سرمایه‌گذاری گرند در مشهد، مدیرعامل این شرکت به اتهام فروش غیرقانونی سهام با دستور قضایی به پلیس آگاهی خراسان رضوی احضار شد.
طبق قانون و اعلام دادستانی مشهد، تبلیغات و فروش سهام شرکت‌های سهامی خاص خلاف قانون و ممنوع است اما شرکت گرند با نادیده گرفتن قانون اقدام به فروش سهام کرده بود.
در پرونده گرند، سال گذشته برخی افراد که چک‌های آنان برگشت خورده بود اعلام شکایت کرند و این درحالی بود که مدیرعامل این شرکت در بازجویی‌هایی که در پلیس آگاهی صورت گرفت عنوان کرده بود که با مشکل نقدینگی مواجه شده‌ایم و به این خاطر چک‌ها برگشت خورده است.
متهم با گذشت یک سال از این موضوع و آزادی به قید وثیقه، هنوز نسبت به پرداخت حقوق شاکیان و سهامداران اقدام نکرده که روز سه‌شنبه، 26 بهمن جاری، دوباره دستگیر و روانه زندان شد.