kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه


پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی تا پایان اسفند
وزیر آموزش و پرورش از پرداخت حقوق 30 هزار معلم حق‌التدریس تا پایان امسال خبر داد.
فخرالدین دانش آشتیانی به خبرگزاری صداوسیما گفت: دو هزار و 700 میلیارد تومان امسال برای پرداخت مطالبات حقوق فرهنگیان در نظر گرفتیم که بخشی از این مطالبات تا شهریور امسال پرداخت شد و حقوق معلمان حق‌التدریس را نیز امیدواریم تا پایان امسال پرداخت کنیم.
قطع 4 انگشت پسر ۱۶ ساله داخل چرخ‌گوشت
چهار انگشت پسر 16 ساله به دلیل بی‌احتیاطی هنگام کار با چرخ‌گوشت صنعتی، به‌طور کامل قطع شد.
به گزارش پایگاه خبری 125، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی درباره جزئیات این حادثه گفت: صبح دیروزکارگر 16 ساله‌ای در یک کارگاه کوچک تهیه مواد غذایی واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان سیمون بولیوار با چرخ‌گوشت صنعتی مشغول کار بود که به دلیل بی‌احتیاطی ناگهان دست او به درون دستگاه فرورفت و انگشتان دستش قطع شد.
پاساژ کویتی‌ها بازگشایی شد
شهردار منطقه 12 تهران گفت: با توجه به اینکه کسبه پاساژ کویتی‌ها، یک مشاور مقاوم‌ساز دارای صلاحیت را به شهرداری معرفی کردند و همزمان نیز تیم فنی شهرداری منطقه نسبت به پایش ساختمان اقدام کرد شهرداری مجوز داد تا واحدهای این پاساژ در اختیار صاحبان آن قرار گیرد.
ملکی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: فعالیت کسبه ادامه خواهد داشت به شرطی که ایمن‌سازی ساختمان و مقاوم‌سازی آن در سه ماه آینده انجام شود.
وی افزود: 300 مغازه در پاساژ کویتی‌ها وجود دارد که از یک ماه گذشته به علت آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، در مجاورت آن فعالیت آنها نیز متوقف شده بود.
مرخصی مهدی هاشمی
 تا 30 بهمن ماه تمدید شد
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: مرخصی مهدی هاشمی تا روز شنبه 30 بهمن ماه، بنا به درخواستی که از طرف وی ارسال شده بود، تمدید شده است.
محبی در پاسخ به اینکه آیا امکان تمدید مجدد مرخصی مهدی هاشمی بعد از 30 بهمن ماه وجود دارد، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تمدید مجدد مرخصی هاشمی به تصمیم مقامات قضایی بستگی دارد.
مهدی هاشمی از نزدیک به 40 روز پیش به علت فوت پدرش در مرخصی به سر می‌برد.
هشدار بهزیستی در خصوص کلاهبرداری از معلولان
به بهانه خودرو
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از کلاهبرداری جدید دلالان با عنوان امتیاز خودروی داخلی برای معلولان خبر داد و گفت: به معلولان هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.
محمدرضا اسدی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: در حال حاضر سودجویان به اطلاعات 4700 نفری که در انتظار دریافت این خودروها هستند دسترسی پیدا کرده و با برقراری تماس با این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند تا جایی که معلولان دچار سردرگمی شده و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.
وی از معلولان خواست در صورت تماس تلفنی مبنی بر امتیاز خودروی واگذاری مناسب‌سازی شده داخلی و بهره‌مندی از معافیت‌های آن در اسرع وقت با شماره تلفن 88789333 تماس بگیرند.