kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

خوشرو: مبارزه با تروریسم نباید بهانه‌ای برای اقدامات یک جانبه و تهدیدآمیز باشد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: مبارزه با حملات تروریستی علیه زیرساختهای حیاتی، بخشی از مبارزه عمومی با تروریسم است و هرگونه مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل صورت گیرد.



«غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در سخنرانی خود در بحث عمومی شورای امنیت پیرامون «حملات تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی کشورها»  افزود: جهان امروز ما با خطر فزاینده حملات نیروهای تروریستی و افراطی روبرو است و هیچ کشوری از این تهدید جهانی در امان نیست. زیرساخت‌های حیاتی کشورها تبدیل به اهداف حملات تروریست‌ها شده‌اند. ابعاد واقعی این خطر هنگامی آشکار‌تر می‌شود که به‌یاد آوریم هنوز ده‌ها هزار تروریست از یکصد کشور در صفوف نیروهای تروریستی از جمله داعش وجود دارند.
سفیر کشورمان افزود: حملات تروریستی در اروپا، ترکیه، افغانستان و کشورهای افریقایی نمونه‌های اخیر از هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی کشورها توسط گروه‌های تروریستی و افراطی است که نشان می‌دهد این زیرساختها بصورت اهداف اصلی تروریست‌ها درآمده‌اند.
خوشرو افزود : در عین حال نباید از جنبه دیگر تروریسم یعنی اعمال مجازات جمعی و خشونت علیه مردم تحت اشغال خارجی، مشابه سیاستهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین غافل شد، چرا که اینگونه اقدامات و سیاستها نیز فجیع‌ترین شکل تروریسم است که چندین نسل از فلسطینیان را از دسترسی به زیرساختها و منابع طبیعی خود محروم ساخته است. هم چنانکه ادامه جنگ در یمن نیز مردم محروم یمن را محروم تر، تروریستها را تقویت و باعث بی‌ثباتی در این منطقه شده است.
خوشرو گفت : مبارزه با حملات تروریستی علیه زیر ساختهای حیاتی، بخشی از مبارزه عمومی با تروریسم است و هرگونه مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل صورت گیرد.
وی همچنین تاکید کرد : جامعه بین‌المللی نیازمند یک ساز و کار منسجم و چند جانبه برای مقابله با پدیده تروریسم، است چرا که برای پدیده پیچیده‌ای مانند تروریسم راه حل‌های ساده‌ای وجود ندارد و تنها از طریق چنین سازو کاری است که می‌توان به هماهنگی و همگرایی در سیاست مبارزه با این پدیده رسید و مانع اقدامات نسنجیده و خطرناک یک جانبه تحت عنوان مبارزه با تروریسم شد.  
به گزارش تسنیم، نماینده دائم کشورمان در پایان بر نقش محوری سازمان ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم و پیشگیری از مخاصمات تاکید کرد.