kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱

بزک‌های روزنامه دولت برای شیطانی که آدم نمی‌شود (خبر ویژه)


کمتر از دو ماه پس از هشدار رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان مبنی بر بزک کردن چهره جنایتکار آمریکا توسط برخی داخلی‌ها، روزنامه دولتی ایران گفت‌وگوی تفصیلی با سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا را در صفحه اول خود منتشر کرد.
به گزارش رجانیوز، این روزنامه در صفحه اول روز شنبه 23 فروردین 1393 با انتشار عکس آلن ایر، به نقل از وی نوشت: «تیرماه با ایران به توافق می‌رسیم.» نکته جالب آن که به فاصله چند ساعت بعد، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود، با تکذیب تیتر روزنامه ایران نوشت: «تیترش درست نیست. من هیچ‌وقت نگفتم که تیرماه با ایران به توافق می‌رسیم.»!
این اقدام در حالی صورت گرفته است که رفتارهای کینه‌توزانه آمریکا در قبال ایران طی ماه‌های گذشته و به ویژه بعد از توافق ژنو روند صعودی گرفته و مشخص نیست روزنامه ایران با چه هدفی بخشی از صفحه اول روزنامه خود را به گفت‌وگو با آلن ایر آن هم با یک تیتر تحریف شده اختصاص داده است؟
از طرف دیگر توجه به برخی از محورهای اظهارات تحقیرآمیز آلن ایر در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران نشان می‌دهد، تا چه حد این اقدام روزنامه ایران، ناشیانه، ذلت‌آمیز و مغایر با امنیت ملی است. به عنوان مثال سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در بخشی از این گفت‌وگو ضمن تاکید بر عدم حق غنی‌سازی ایران در گام نهایی مذاکرات، به تایید اظهارات محمود سریع‌القلم درباره جمع‌کردن سیاست خارجی از کف خیابان پرداخته و می‌گوید: «تعجب‌آور نیست اگر وارد جزئیات مذاکرات نمی‌شوم، چون رسانه‌ای نمی‌شود مذاکره کرد (یا به قول یک سیاستمدار ایرانی، مسئله هسته‌ای کف خیابان حل نمی‌شود). همان طور که قبلا عرض شد، اعتقاد راسخ ما این است که هیچ کشور، از جمله ایران، طبق ان.پی.تی. به اصطلاح حق غنی‌سازی ندارد.»
آلن ایر در پایان نیز آب پاکی را بر دست خوش‌بینان به مذاکرات با آمریکا ریخته و تاکید می‌کند حتی اگر مسئله هسته‌ای حل شود مشکلات اساسی بین ایران و آمریکا سر جایش باقی می‌ماند: «ریشه‌کن کردن ریشه‌های عمیق این اختلافات فیمابین، کار آسانی نیست. حتی اگر این مسئله هسته‌ای حل شود، اختلاف جدی بین ایران و آمریکا سر جای خودش باقی می‌ماند.»