kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

رهامی: کارنامه اقتصادی دولت مورد اعتراض مردم است(خبر ویژه)

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت مردم در برخی استان‌ها، انتقادات بسیاری به عملکرد دولت و عدم گشایش اقتصادی دارند.



محسن رهامی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و درباره برنامه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفت: گرچه نظر کلی اصلاح‌طلبان بر حمایت از روحانی است، ولی جلساتی که باید با حضور سران و بزرگان اصلاحات و دبیران احزاب، به‌طور خاص در این مورد تشکیل شود، برگزار نشده و در خصوص موضوع حمایت از روحانی به جمع‌بندی  نهایی نرسیده‌ایم.
وی ضمن تمجید از برجام گفت: البته انتقاداتی هم به دولت روحانی وجود دارد، بحث رکود بازار، عدم توسعه اشتغال، عدم تعمیق عدالت در مناطق و استان‌های محروم و در حاشیه و عدم گشایش در معیشت مردم، بخشی از نقدهایی است که در میان مردم و جریان‌های اصلاح‌طلب، به دولت روحانی وارد می‌شود. مثلا در سفرهایی که به استان‌های مرزی مانند خوزستان و کرمانشاه و کردستان داشتم، مردم این استان‌ها انتقادات بسیاری را در خصوص مسائل یاد شده، به  عملکرد دولت داشتند.
رهامی با اشاره به سخنان کواکبیان مبنی بر اینکه به روحانی چک سفید امضا نمی‌دهیم، گفت: منظور آقای کواکبیان نیز همین موضوع است. حمایت از کاندیدا باید دوطرفه باشد. ما باید برنامه‌های روحانی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم برای بخش‌های مختلف چه برنامه‌ای دارد؟ پس از آن در مورد حمایت تصمیم‌گیری نهایی داشته باشیم.
این فعال سیاسی ادامه داد: برخی می‌‌گویند ما در هر شرایطی هم که باشد باز هم از روحانی حمایت می‌کنیم. طبیعی است که این نوع موضع‌گیری بیشتر جنبه احساسی و غیرکارشناسی دارد. حمایت صحیح زمانی صورت می‌گیرد که برنامه‌های کاندیدا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. از افرادی مانند بنده که از سال 59 وارد مجلس شده‌ایم و از مدیران ارشد و با سابقه نظام محسوب می‌شویم، انتظار بیشتری وجود دارد. از امثال ما پذیرفته نیست که به صورت چشم بسته، پاکت در بسته‌ای را قبول کنیم و سؤالی هم در مورد آن نپرسیم! این شیوه حمایتی اصلا صحیح نیست. حمایت باید مبتنی بر ارزیابی و نقد عملکرد و بررسی برنامه آینده کاندیداها باشد.
بخش اخیر سخنان رهامی مسموع نیست چرا که روحانی در 4 سال گذشته نشان داده برنامه‌ای برای مدیریت دولت و عمل به وعده‌های اقتصادی ندارد؛ در واقع توقع برنامه را باید از نامزدهای جدید داشت، نه رئیس‌جمهوری که هر چه در چنته داشته رو کرده است.