kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
امیر شاه‌صفی در جمع وابستگان نظامی:

آماده برگزاری رزمایش‌های مرکب با سایر کشورها هستیم

فرمانده نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا روابط نظامی شایسته‌ای با ارتش‌های کشورهای دوست و برادر برقرار کرده و سهمی موثر در مسیر توسعه صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی ایفا کند، در این راستا آماده برگزاری رزمایش‌های مرکب و انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای منطقه و سایر کشورها هستیم.




به گزارش فارس، امیر خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به مناسبت روز نیروی هوایی در هتل نهاجا و با حضور فرماندهان و مسئولین این نیرو و وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد، با بیان اینکه نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی، همسو با سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، حفظ و ارتقاء توان دفاعی خود را به برجام گره نزده‌اند، افزود: نیروی هوایی ارتش در دوران پس از جنگ تحمیلی، به ویژه در دوران تحریم با استفاده از متخصصین داخلی و تعامل سازنده با مراکز دانشگاهی به بومی سازی بخش قابل ملاحظه‌ای از سامانه‌ها و تولید داخلی شبیه سازها و قطعات گلوگاهی دست یافته و با حضور در عرصه پرنده‌های بدون سرنشین خیز بلندی برای تقویت بنیه دفاع هوایی خود بر اساس راهبرد مقابله با اهداف نقطه‌ای بر مبنای تهدیدات جدید تروریستی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برداشته است.
وی ابراز داشت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌طلبانه است و موید این ادعا، تاریخ روشن ما و رویدادهای منطقه است. در حالی که در همین ایام شاهد بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن با استفاده از مستشاران خارجی و تخصیص بودجه‌های نظامی نجومی هستیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با حساس برشمردن منطقه غرب آسیا و وجود منافع بسیار زیاد کشورها در این نقطه راهبردی، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید ضمن حضوری مقتدر و اتخاذ سیاستی استقلال‌طلبانه در این منطقه، الگویی جهانی از یک کشور مستقل را ارائه کند تا با تکیه بر خودکفایی و خوداتکایی، تا حد امکان از بهترین سامانه‌های آفندی روز دنیا برخوردار باشد.
امیر شاه‌صفی بیان داشت: در همین راستا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا روابط نظامی شایسته‌ای با ارتش‌های کشورهای دوست و برادر برقرار کرده و سهمی موثر در مسیر توسعه صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی ایفا کند، در این راستا آماده برگزاری رزمایش‌های مرکب و انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای منطقه و سایر کشورها هستیم.