kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

استقبال هنرمندان خارجی از دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی(اخبار ادبی و هنری)

حضور پررنگ هنرمندان خارجی در دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی، شگفتی‌ساز شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، هنوز مدت زیادی از برگزاری جایزه هنری مرگ بر آمریکا نمی‌گذرد که با استقبال گسترده هنرمندان کشورهای مختلف، ازجمله هنرمندان آمریکایی مواجه شد. این بار نیز برگزاری جشنواره دیگری با موضوع ضدآمریکایی با استقبال گسترده هنرمندان غربی مواجه شده است. علت این استقبال، روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکاست.
دکتر اسماعیل آجرلو دبیر دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در این باره گفت: با اعلام فراخوان جشنواره در اوایل بهمن سال جاری و استقبال هنرمندان خارجی جهت ارسال آثار در همین ابتدای مهلت جشنواره، هماهنگی‌های بسیار خوبی برای حضور پررنگ آثار هنرمندان مطرح خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره حقوق بشر آمریکایی صورت گرفته است که به نوبه خود قابل توجه و بسیار خرسند‌کننده است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد استقبال هنرمندان سایر کشورها از جشنواره حقوق بشر آمریکایی و آمادگی آنها برای شرکت در این جشنواره حتی بسیار زودتر از هنرمندان ایرانی خود را بروز داده است. این مسئله نشان از جهانی بودن موضوع حقوق بشر آمریکایی دارد و دغدغه هنرمندان همه کشورهای دنیا را نسبت به این موضوع نشان می‌دهد.
گفتنی است مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی تا 30 اردیبهشت ماه 1396 است و اختتامیه و اکران آثار نیز در تیرماه 1396 همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود. هنرمندان سایر کشورها می‌توانند آثار هنری خود را در دو بخش کاریکاتور و پوستر در این جشنواره شرکت دهند.