kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
نگاهی به دیروز‌نامه‌های زنجیره‌ای

توهین صریح به احکام اسلام؛ برخی قوانین مروج خشونت هستند!

روزنامه زنجیره‌ای قانون در یادداشتی به نقد حکم اعدام به بهانه مخالفت با اعدام قاچاقچیان مواد مخدر پرداخته و نوشت: به عقيده بسياري اثر ارعابي مجازات اعدام گذرا بوده و تنها مدتي پس از ديدن صحنه اعدام يا شنيدن خبر آن تاثير داشته و با گذشت زمان در ذهن مخاطب كمرنگ‌تر مي‌شود.

سرویس سیاسی-

نویسنده افزوده است: بالا بودن تقاضاي اعدام در جامعه ما خود نوعي مسئله اجتماعي است، چرا كه نخستين واكنش ما به يك جرم يا قتل، انتقام‌جويي است. متاسفانه اين واكنش در جامعه امروز ما به عنوان يك تكليف يا حيثيت خانوادگي براي خانواده مقتول به حساب مي‌آيد.در نهايت بايد گفت چطور انتظار كاهش نرخ جرايم و خشونت در جامعه را داريم زماني كه قانونگذار ما كه بايد مروج عدل و انصاف و مروت و محبت در جامعه باشد، خود به جواز قتل حكم نموده است.
زیر سؤال بردن حکم آسمانی قصاص برای محکومین به قتل زیر پوشش‌هایی چون نقد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و یا اعدام در ملا عام و غیر منصفانه و عادلانه و خلاف مروت خواندن احکام قانونی ملهم از شریعت آسمانی اسلام رویه خطرناکی است که روزنامه‌های زنجیره‌ای پیش گرفته‌اند، در سال 1360 زمانی که جبهه ملی قصاص را غیر انسانی خوانده و مردم را برای مخالفت با لایحه قصاص به تجمع دعوت کرد امام خمینی(ره) جبهه ملی را مرتد اعلام کردند.
آشتی ملی با سران فتنه که به دنبال براندازی نظام بودند!
روزنامه شرق در ادامه خط خبری هفته‌های گذشته مدعیان اصلاحات از ضرورت آشتی ملی بخصوص با رفع حصر سران فتنه سخن گفته و در گزارشی پیرامون تلاش‌های اخیر علی مطهری نماینده تهران به نقل از فرزند یکی از سران فتنه او را یکی از بنیانگذاران جمهوری اسلامی پس از امام خمینی(ره) نامید!
سردبیر شرق نیز در سرمقاله دیروز این روزنامه نوشت: این انقلاب هنوز از چنان نیرویی برخوردار است که می‌توان گفت اختلاف فکری موجود در سیاست داخلی همچنان از اختلاف دیدگاه در «ایده انقلاب» نشئت می‌گیرد. شاید تنها راه برون‌رفت از این وضعیت آشتی ملی و گشودن فضایی برای امر ممکن است.
روزنامه شهروند نیز در سرمقاله شماره دیروز خود به این مسئله پرداخته و با این ادعا که ایران در خطر است نوشت: آشتي ملي يعني احساس و عقيده به وجود خطري بزرگ براي مردم، كشور و انقلاب ايران از سوي كساني كه خواب منطقه‌اي كردن وضعیت ايران را مي‌بينند و سپس متحد شدن همه نيروها حول دستگاه‌هاي حكومتي و مدني براي حفظ اين سه عنصر و رفع خطر از آن است.
روزنامه وقایع اتفاقیه نیز در سر مقاله خود با عنوان «22 بهمن و کشتي انقلاب» نگاهی ابزاری به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن داشته و نوشت: ما همه سوار يک کشتي هستيم و هر اتفاقي که براي اين کشتي بيفتد، همه مردم و جريان‌های سياسي متضرر مي‌شوند. تصور مي‌کنم... دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن، نشان از همدلي و توجه به منافع ملي دارد؛ به اين معني که اگر ما به برخي سياست‌ها گله‌مند هم هستيم اما درباره منافع ملي، همه به‌طور يکسان و به دور از علايق و خواسته‌هاي خودمان نگاه مي‌کنيم.
گفتنی است فتنه 88 با هدف براندازی نظام که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کشور را تا لبه پرتگاه کشانید به خوبی نشان داد که مدعیان اصلاحات تا چه میزان برای سرنشینان این کشتی ارزش قائلند.
از سوی دیگر تلاش برای جا انداختن مسئله گنگ و مبهمی چون آشتی ملی در حالی که سران و اصحاب فتنه با عبور از قانون اساسی و قدرت‌طلبی خود خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر کشور وارد کرده و هنوز نیز حاضر به پس گرفتن دروغ بزرگ تقلب نیستند عجیب و در عین حال تاسف بار به نظر می‌رسد.
همچنین آن چه که ایران را از خطرات احتمالی نجات می‌دهد حضور پرشور مردم در صحنه و اقتدار روز افزون نیروهای نظامی ایران است اقتداری که مطلوب مدعیان اصلاحات و زنجیره‌ای‌ها نیست و در روزهای گذشته بارها گفته‌اند که بایستی برای بهانه ندادن دست ترامپ از این اقتدار عبور کنیم و بگذریم!
پایبند بودن به الزامات حضور در ساختار سیاسی کشور مسئله‌ای است که روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد نیز بدان واقف بوده و در یک یادداشت تصریح می‌کند «جریانی که دم از روند اعتماد آفرینی در عرصه بین‌الملل می‌زند ابتدا باید درون نظام سیاسی کشور خود این روند را در قبال حاکمیت در پیش بگیرد. یک بام و دو هوا نمی‌شود. بنابراین آشتی ملی در برهه کنونی بهترین راهبرد برای اتحاد نیروهای داخلی با حفظ و تاکید بر هویت گفتمانی است به شرط آن که به واقع به الزامات ساختار قدرت و نظام سیاسی آگاه و در بزنگاه‌های مختلف به آن ملتزم باشیم.»
حق غنی‌سازی ما را پذیرفته‌اند پس پیشرفت کرده‌ایم!
روزنامه زنجیره‌ای بهار در گزارشی بدون اشاره به پس رفت‌های شدید در موضوع هسته‌ای در چند سال گذشته و دستاورد تقریبا هیچ ایران از توافق موسوم به برجام به برخی به ظاهر دستاوردها از جمله پذیرش حق غنی‌سازی ایران از سوی 1+5 پرداخته و با این استدلال خواست نظرات منتقدین را بی‌پایه جلوه‌گر سازد!
ادعای پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران در دولت یازدهم در حالی است که اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود ما بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم، از سوی دیگر سازمان انرژی اتمی همکاری 450 دانشمند و پژوهشگر هسته‌ای را با این سازمان به پایان رسانده و از سوی دیگر دولت حتی به نماد انرژی هسته‌ای در اسکناس‌های 5 هزار تومانی نیز رحم نکرده و آن را حذف نمود تا نشان دهد هر چیزی که یادآور فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد به محاق برده و به تعطیلی کشانده است.
دفاع از کرسنت در روزنامه زنجیره ای
روزنامه زنجیره‌ای قانون در گزارشی به دفاع از فساد در قرارداد کرسنت پرداخته و نوشت : قراداد گازی موسوم به «کرسنت» که در سال 81 و در زمان دولت اصلاحات و وزارت بیژن زنگنه میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت پترولیوم امارات بسته شد، تا به امروز با جنجال‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه شده است. در این زمینه سنگ‌‌اندازی‌های بسیاری بر سر راه امضاکنندگان این قراداد صورت گرفت و دولت احمدی‌نژاد... کشور را از درآمد زیادی محروم کرده است، مانع از اجرای آن شد و تا به امروز نیز به خاطر نزاع‌های موجود، این پرونده هنوز به سرانجام نرسیده است.
گفتنی است روزنامه‌های زنجیره‌ای بایستی به خسارت چند ده هزار میلیارد تومانی کرسنت نیز بپردازند. قراردادی که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت اماراتی «کرسنت‌پترولیوم» در دوران وزارت زنگنه بر وزارت نفت دولت اصلاحات منعقد شد و از آنجا که این قرارداد زیان هنگفتی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده بود، تصمیم گرفته شد که در مفاد آن تجدیدنظر شود ولی شرکت اماراتی به دادگاه لاهه شکایت کرد و دادگاه، اجرای مفاد این قرارداد را برای ایران الزامی دانست. نتیجه آنکه، تاکنون علاوه بر فروش گاز ایران به چند برابر زیر قیمت واقعی، جریمه‌ای ده‌ها میلیارد دلاری نیز برای کشورمان در نظر گرفته شده است.گفتنی است متهمین پرونده کرسنت مجددا در دولت یازدهم از سوی زنگنه در پست‌های حساس مدیریتی به کار گرفته شده‌اند و یکی از معاونان وی این قرارداد را درجه یک خوانده است!
گریه برای فقر، لبخند به مدیران نجومی!
روزنامه ایران در صفحه گزارش شماره دیروز خود به فقر مردم هرمزگان پرداخته و ضمن روایت وضعیت تاسف بار آنان نوشت: نمی‌دانم از کجا شروع کنم؛ از زنان روستای «پاکوه سیاه» که همه عمرشان حمام ندیده‌اند یا مادربزرگی که قمقمه‌اش را از چشمه کوچکی پر می‌کند که بزهایش هم از آن می‌نوشند؟ از نوجوان‌های روستای «دارزان» بگویم که ساعت 3 نیمه شب راه پر افت و خیز کوهستانی را می‌پیمایند تا دم دمای صبح به مدرسه برسند یا از زن بیوه 33 ساله‌ای که با 6 سر عائله به هزار زحمت می‌تواند شکم‌ بچه‌هایش را نیم سیر از نان خشک پر کند؟ نمی‌دانم از اهالی روستای «پاسه» بگویم که با یک دبه آب هفته‌ای را سر می‌کنند یا از آدم‌های «دوون» که سال‌هاست طعم هیچ میوه‌ای را نچشیده‌اند و نمی‌دانند سیری قبل از خواب یعنی چه؟ ... از غرب هرمزگان راه می‌افتم و به شرقی‌ترین نقطه این استان یعنی بشاگرد در مرز سیستان و بلوچستان می‌رسم. مردم روستاهای دورافتاده و کپری در طول مسیر، تنها سه خواسته مشترک دارند و بس؛ آب، جاده، بهداشت.
گفتنی است روزنامه دولت در سال گذشته و پس از افشای فیش‌های نجومی برخی مدیران دولتی ضمن قانونی خواندن این حقوق‌ها رویه‌ای توجیه محور در این زمینه پیش گرفته است ، جای سؤال این جا است که آیا می‌توان به روایت فقر مردم پرداخت و در عین حال موید مدیران ویژه و حرام خواری شد که به خاطر کارهای نکرده حقوق‌ها و پاداش‌های چند ده میلیونی می‌گیرند و آن هم در حالی که بخشی از مردم کشور به گزارش و اذعان خود روزنامه دولت « سال‌ها است که طعم هیچ میوه‌ای را نچشیده‌اند»؟
روحانی اصلاح‌طلبان را نمایندگی می‌کند
عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با روزنامه آرمان اظهار داشت: من اعتقاد دارم انسان‌هاي فهميده خود را گول نمي‌زنند و بدون اينكه خود را به لحاظ تشكيلاتي در جبهه خاصي قراردهند، گفتمان خود را بسط و گسترش مي‌دهند. ‌آیت‌الله ‌هاشمي و آیت‌الله[!] سيد حسن خميني چنين خصوصياتي دارند. همچنان‌كه آقاي روحاني سال۹۲ از درون جامعه روحانيت مبارز كانديداي اصلاح‌طلبان شد اما اين روزها شاهد هستيم كه ايشان گفتمان اصلاحات را نمايندگي مي‌كند؛ هر چند به نوع عملكرد آقاي روحاني انتقاد‌هايي وجود دارد.
عبدالله ناصری در این گفت‌و‌گو از احتمال شکست روحانی در انتخابات سال آینده نیز سخن گفت و افزود : اكنون نمي‌توانم پيش‌بيني كنم. حتي من فرض را خداي ناكرده بر اين مي‌گذارم كه يك اصولگرايي مانند آقاي ميرسليم كه كانديداي حزب موتلفه است با اقبال از سوي مردم روبه‌رو شود و بتواند به رياست قوه مجريه دست يابد و كابينه‌اي تشكيل دهد كه هيچ اصلاح‌طلبي درون آن نباشد. فرضي كه محال است و هر كابينه و رئيس‌جمهور مجبور است براي توسعه كشور همين روند را ادامه دهد. هركس رئيس‌جمهور شود نه برجام را لغو خواهد كرد، نه جلوي توسعه كشور را خواهد گرفت، نه جلوي توسعه روابط بين‌الملل را مي‌گيرد. اصلاح‌طلبان هيچ دغدغه‌اي نسبت به اين موضوع ندارند.