kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
ولایتی در گفت‌و‌گو با لوموند و فرانس 24:

تهدیدات ترامپ تاثیری ندارد/آزمایش‌های موشکی ایران ادامه خواهد داشت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با اشاره به این که تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا تاثیری ندارد گفت‌: آزمایش‌های موشکی ایران ادامه خواهد داشت.



به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با روزنامه لوموند و شبکه فرانس ۲۴ اظهار داشت: تهدیدات رئیس‌جمهور جدید آمریکا بر ما تاثیری ندارد.
وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تمامی رؤسای‌جمهور آمریکا رویکرد منفی در قبال ایران داشتند.
ولایتی در مورد اینکه آیا همزمان با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران پس از ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به آمریکا و تلاش برای وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان های تروریستی، ایران وارد مرحله جدیدی از رویارویی با آمریکا شده است، گفت: ما به این تهدیدات عادت کرده‌ایم و به آن اهمیت نمی‌دهیم.
ولایتی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فرانس 24 که آزمایش موشکی ایران از دیدگاه آمریکا نوعی اقدام تحریک‌آمیز بود. آیا آزمایش جدیدی صورت خواهد گرفت؟ اگر پاسخ مثبت است این آزمایش چه زمانی و با چه هدفی خواهد بود، گفت: هدف این آزمایش‌ها تقویت توان دفاعی ایران است.
وزیر اسبق امور خارجه ایران تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم تلاش برای تقویت توان خود را با تهدیدات ترامپ متوقف کنیم. آزمایشات موشکی طبق پیش‌بینی‌ها ادامه خواهد یافت. شاید در مورد آنها اطلاع‌رسانی کنیم و شاید هم‌چنین کاری نکنیم. ما باید خودمان از خود دفاع کنیم و برای این کار از ترامپ و هیچ کس دیگر اجازه نمی‌گیریم.