kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
معاون شرکت مخابرات خبر داد

تغییر نام تلفن ثابت بدون نیاز به حضور مالک

معاون مخابرات با اشاره به آغاز نخستین مرحله ساده سازی ارایه خدمات در مراکز مخابراتی، از تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیه، تغییر نام تلفن ثابت مالکان حقوقی و تغییر مکان تلفن ثابت با احراز هویت خبر داد.


به گزارش فارس، داوود زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران از ساده‌سازی ارائه خدمات این شرکت خبر داده و اظهار داشت: نخستین مرحله اصلاح دستورالعمل اجرایی «آیین نامه تقاضا و اشتراک تلفن ثابت و خدمات مخابراتی» به منظور ساده‌سازی ارائه خدمات، برای یک دوره شش ماهه به تمامی مدیران مناطق در سراسر کشور ابلاغ شد.
وی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل با هدف جلب رضایت حداکثری مشتریان و رعایت مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظورساده‌سازی ارائه خدمات به مشترکان و تکریم ارباب رجوع، تدوین شده است درباره جزییات آن تصریح کرد: در این دستورالعمل نحوه ثبت نام، تغییرنام و تغییرمکان تلفن ثابت، شرایط قطع و تخلیه تلفن‌های مشترکین بدهکار، ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت، خدمات و محصولات جدید مخابراتی و سایر موارد مورد توجه قرارگرفته است.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلام جزییات بیشتر در خصوص این دستورالعمل، بیان کرد: برای تغییر نام تلفن ثابت نیازی به حضور مالک در مراکز مخابراتی نیست و تمامی مراکز موظفند با دریافت مدارک قانونی از قبیل وکالت نامه و هر سند قانونی که به خریدار اجازه انتقال خط تلفن را داده باشد نسبت به درخواست مذکور اقدام کنند.
زارعیان با اشاره به اینکه برای ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت، اشخاص حقیقی، اصل و کپی کارت ملی، تکمیل فرم ثبت نام ضروری است گفت: چنانچه متقاضی مالک تلفن نباشد، حتی الامکان سرویس پیش پرداخت دایر شود، درغیراین صورت ارائه اجاره نامه که نام مالک و مستاجر و شماره تلفن در آن ذکرشده باشد، یا هر مدرک دیگری که اجازه بهره‌برداری از تلفن به مستاجر داده شده باشد قابل قبول است.
وی با تاکید بر اینکه برای مشترکینی که برای دریافت سرویس وخدمات مراجعه می‌کنند باید پاسخگویی سریع صورت گیرد، تاکید کرد: در اولین مراجعه باید امکان یا عدم امکان واگذاری سرویس اعلام شود در غیر این صورت با مراجعه به سایت مرکز تماس و یا پیامک اطلاع رسانی صورت گیرد. معاون امورمشتریان با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌ها طبق تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه و دریافت می‌شود یاد آور شد: هزینه‌های خدمات ارزش افزوده در اولین صورتحساب تلفن مشترک منظور می‌شود .