kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری تاراجگران میراث فرهنگی
کهگیلویه - خبرگزاری فارس: رئیس ‌اداره میراث فرهنگی کهگیلویه اظهار داشت: یک باند 7 نفره قاچاق اشیای عتیقه در اسفندان از توابع دیشموک متلاشی شد.
سیاوش زمان افزود: این گروه غیربومی که از استان همجوار قصد سرقت اشیای عتیقه داشتند حین حفاری به دام مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی افتادند.
وی گفت: از افراد دستگیر شده یک دستگاه گنج‌یاب ضبط و 2 خودرو توقیف شده است و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.
تصادف خونین پژو با کامیون
بوشهر- ایرنا: رئیس ‌پلیس راه استان بوشهر گفت: در پی اعلام مرکز 110مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی پژو با یک دستگاه کامیون در محور برازجان - بوشهر ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ جابر پاپری افزود: بر اثر این حادثه سه نفر از سرنشینان خودرو پژو در دم جان خود را از دست داده بودند و 2 تن دیگر مصدوم که توسط امدادگران به بیمارستان شهدای خلیج ‌فارس بوشهر منتقل شدند.
رئیس ‌پلیس راه استان بوشهر گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان پلیس راه علت این حادثه رعایت نکردن حق تقدم توسط راننده خودرو پژو عنوان شده است.
برخورد 2 پراید
الیگودرز- خبرگزاری فارس: بر اثر برخورد شاخ به شاخ دو دستگاه خودرو پراید در محور الیگودرز به خمین چهار نفر از سرنشینان این دو خودرو مجروح شدند. مجروحان این سانحه رانندگی توسط امدادگران به بیمارستانی در شهرستان الیگودرز منتقل شدند. علت وقوع این سانحه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی قرار دارد.
21 مصدوم در سوانح رانندگی
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس ‌راه استان سمنان گفت: سوانح ترافیکی در محورهای استان سمنان ۲۱ مجروح و یک کشته بر جا گذاشت.
سرهنگ حسن خسروجردی با اشاره به وقوع 22 سانحه ترافیکی در محورهای استان سمنان اظهار داشت: این سوانح در پنجشنبه و جمعه گذشته در محورهای استان رخ‌ داده است.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد سانحه ترافیکی تعداد 13 سانحه جرحی، 8 سانحه خسارتی و یک سانحه نیز فوتی بوده است.
رئیس ‌پلیس‌ راه استان سمنان گفت: 65 درصد از سوانح رانندگی در محورهای استان به علت واژگونی است.
قاچاقچی کالا جریمه شد
ارومیه -خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران انتظامی چایپاره هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
محمد اقوامی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند، 9 هزار و 487 قطعه لوازم جانبی گوشی تلفن همراه قاچاق را کشف وضبط کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: شعبه دوم ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز خوی پس از اجرای تشریفات قانونی و عدم ارائه اسناد و مدارک محکمه‌پسند، متهم پرونده را به پرداخت 694 میلیون و 759 هزار و 63 ریال جریمه نقدی و ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت محکوم کرد.
کشف10 تن موز قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: جانشین انتظامی تفت استان کرمان اظهار داشت: ماموران پلیس این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرگرد محمود پناهی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون 10 تن موز خارجی بدون مدارک قانونی کشف و راننده آن را دستگیرکردند.
وی با بیان اینکه مقصد این محموله تهران بود اظهارداشت: متهم دستگیرشده با تشکیل پرونده اولیه برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شد.
شکارچیان غیرمجاز شکار شدند
گرگان - ایرنا: رئیس ‌اداره حفاظت محیط‌زیست بندرترکمن و گمیشان از دستگیری 8 شکارچی متخلف در کرانه‌های تالاب بین‌المللی گمیشان در غرب استان گلستان خبر داد و گفت: از این متخلفان یک قطعه «تنجه» و 8 قبضه سلاح شکاری همراه 46 فشنگ کشف شد.
علی بیانی افزود: این شکارچیان در عملیات مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست و ماموران دریابانی ظرف 48 ساعت دستگیرو با تشکیل پرونده به مراجع قضای معرفی شدند.
وی اظهار داشت: به دلیل احتمال بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، تا اطلاع بعدی هرگونه شکار پرنده مهاجر و بومی در تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان گلستان ممنوع است.
حمل برنج خارجی قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی اردکان گفت: با توقیف یک دستگاه تریلر «ولوو» توسط ماموران پلیس این شهرستان، 15 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 900 میلیون ریال کشف شد.
 سرهنگ سیدرضا صادقیان افزود: این تریلر محموله خود را از شرق کشور بارگیری کرده و به سمت کرج در حرکت بود که توسط ماموران پلیس به دلیل نداشتن مدارک قانونی توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان با اشاره به دستگیری دو متهم در این زمینه تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شدند.
بازداشت مجدد قاچاقچی کالا
کرمانشاه - خبرگزاری تسنیم: جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و رصد مجرمان سابقه‌دار موفق شدند یک دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را شناسایی کنند.
سرهنگ علیرضا مرزبانی افزود: این محموله که حاوی مواد آتش‌زا بود، از کشورهای همسایه خریداری شده و قرار بود پس از عبور از معابر غیرمجاز مرزی و انتقال با خودروهای پوششی، در سطح استان کرمانشاه به فروش برسد.
وی با بیان اینکه ماموران یک دستگاه خودروی پژو پارس در ورودی شهرکرمانشاه را متوقف کردند، اظهارداشت: ماموران در بازرسی از این خودرو 400 هزار عدد انواع مواد محترقه غیراستاندارد کشف و یک نفر را دستگیر کردند.
سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه ارزش محموله مزبور یک میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد شده است گفت: فرد دستگیر شده که از متهمان سابقه دار درقاچاق کالاست ، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
بازداشت رانندگان اخاذ
کرمانشاه - خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری دو زورگیر 25 ساله حین ارتکاب جرم خبر داد.
سرهنگ رضا شیرزادی گفت: ماموران انتظامی در محور شاهینی به سمت سراب نیلوفر حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی تیبا با چهار نفر سرنشین برخورد کردند که با توجه به رفتار نامتعارف راننده خودرو به وی مشکوک شدند.
وی افزود: مأموران به راننده تیبا دستور ایست دادند اما او با افزایش سرعت و انجام حرکات حادثه‌ساز، اقدام به فرار کرد.
شیرزادی با اشاره به متوقف ساختن خودروی تیبا توسط ماموران گفت: دو نفر از سرنشینان با میانگین سنی 21 سال که با یکدیگر خواهر بودند عنوان کردند که در میدان فردوسی به عنوان مسافر سوار این خودرو شده اما با زور و تهدید راننده و سرنشین آن به حوالی شهر جهت اخاذی کشیده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: راننده و سرنشین خودرو حدوداً 25 ساله بودند که با محرز شدن قصد و نیت آنها سریعاً پس از توقیف خودرو جهت اعمال قانون، به یگان دلالت داده شدند.
وی اظهار داشت: در این زمینه دو نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.