kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
سازمان هواشناسی پیش بینی کرد

بارندگی شدید و احتمال طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور، نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها طی امروز و دو روز آینده هشدار داد.



بنا بر اعلام این سازمان، از بعد از ظهر  امروز بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب ایلام، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد؛ بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر در خوزستان؛ بارش برف در کردستان، اردبیل، قزوین، زنجان، شمال تهران،چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات لرستان؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان پیش بینی می‌شود.
این سازمان همچنین برای فردا بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، نیمه غربی کرمان، شمال و غرب هرمزگان که بارش در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شکل برف خواهد بود؛ بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در شمال و شرق خوزستان؛  بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، لرستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، جنوب اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، شمال تهران و ارتفاعات سمنان پیش بینی کرد.
روز سه شنبه نیز بارش شدید باران با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیانی ماندن رودخانه‌ها در شمال و غرب هرمزگان، جنوب بوشهر و جنوب فارس انتظار می‌رود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی این مدت بارش برف در مناطق یاد شده موجب اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد، بر این اساس  برای جلوگیری از خسارات احتمالی و کاهش مشکلات ناشی از بارش برف و باران فراهم نمودن تمهیدات لازم بویژه هنگام تردد از جاده‌های مواصلاتی توصیه می‌شود.
توصیه پلیس برای رانندگی
در مناطق کوهستانی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز نسبت به شرایط نامساعد جوی طی روزهای آینده هشدار داد.
سرهنگ نادر رحمانی به تسنیم گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه، انتظار بارندگی و بارش برف در محورهای کوهستانی و یخ‌زدگی سطح معابر در ساعات پایانی شب را داریم؛ از این رو لازم است تا مسافرانی که قصد سفر از مناطق کوهستانی را دارند، حتماً به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و با باک پر، سفر کنند.
شهرآورد پایتخت زیر رگبار باران
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره وضعیت جوی تهران در زمان برگزاری هشتادوچهارمین شهرآورد پایتخت،گفت: باران، رعد و برق و وزش باد عصر امروز تهران را فرا می‌گیرد.
احد وظیفه به تسنیم گفت:  امروز صبح آسمان تهران نیمه ابری خواهد بود و رفته رفته شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود که این وضعیت از عصر امروز شدت بیشتری می‌گیرد.
وی افزود: امروز دمای هوای تهران با دو درجه افزایش نسبت به دیروز به 9 درجه بالای صفر می‌رسد.