kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

رهبر انصارالله: موشک‌های ما فراتر از ریاض را هم هدف قرار می‌دهد

«عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله در سخنرانی به مناسبت روز شهید، به آل سعود اخطار داد و به آنها یادآور شد «اکنون موشک‌های انصارالله توانایی هدف قرار دادن شهر‌های دورتر از ریاض را هم دارند.»



رهبر انصارالله در سخنرانی خود تاکید کرد، نیروهای این گروه و شرکایشان توانمندی موشکی خود را تا حدی تقویت کرده‌اند که می‌توانند ریاض و فراتر از آن را مورد هدف قرار دهند. به گزارش ایسنا، عبدالملک حوثی، در سخنرانی خود که روز جمعه صورت گرفت اظهار داشت: «ملت یمن امروز توانمندی نظامی خود را به رغم شرایط دشوار به طور شگفت‌آوری توسعه داده است که در راس آن می‌توان به توان موشکی «صرخه» تا «برکان 2» اشاره کرد. موشکی که به ریاض رسیده و ان‌شاء‌الله به فراتر از ریاض هم خواهد رسید.» عبدالملک الحوثی ادامه داد: «ما ساخت پهپادها را هم آغاز کرده‌ایم و وارد روند توسعه و پیشرفت آنها با قابلیت پیشرفته‌تری خواهیم شد و توسعه توانمندی دفاعی هوایی ثمر بخش خواهد بود و قابلیت و تاثیر آن را در میدان خواهید دید.» رهبر انصارالله این را هم اضافه کرد که نیروهای مبارز یمنی که با نیروهای «منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و ائتلاف سعودی روبه‌رو هستند به رغم تعداد بالای نیروهای دشمن توانستند خسارت زیادی به آنها وارد کنند...
 به رغم امکانات گسترده مقابل امکان اندک نیروهای مبارز یمنی آنها توانستند خسارت آشکاری بر صفوف متجاوزان وارد کرده و هزاران تن از آنها را کشته و زخمی کنند. نیروهای یمنی رهبران ارشد آنها را از پای درآورده‌اند و تجهیزات نظامی از تانک «آبرامز» گرفته تا هلی‌کوپترهای آپاچی و غیره را منهدم کرده‌اند.
گفتنی است نیروهای انصارالله روز یکشنبه هفته گذشته توانستند با موشک‌ بالستیک خود که برد آن از 800 کیلومتر تا 1200کیلومتر عنوان شده، پادگان نظامی ریاض را مورد هدف قرار دهند. مقامات آل سعود اما روز جمعه راهی جز انکار واقعیت را نداشتند و این خبر را از اساس کذب خواندند!
نکته قابل توجه در حین سخنرانی جمعه شب الحوثی، بیرون آوردن یک فندک و نشان دادن آن به دوربین بود که با واکنش‌های مختلفی همراه بود و تفسیرهای مختلفی در پی داشت. در این میان، روزنامه «رأی الیوم» به نقل از یک منبع نزدیک به انصارالله نوشت، «رهبر انصارالله تلاش کرد که روحیه نیروهای دشمن را که میلیون‌ها دلار برای خرید زره پوش‌هایی که مبارزان انصارالله پس از به غنیمت گرفتن‌شان با فندک آتش‌شان می‌زنند، درهم بکوبد. این خود اشاره واضح به چیزی است که در عمل رخ می‌دهد زیرا نشان‌دهنده شجاعت یمنی‌هاست که برای درهم کوبیدن ادوات جنگی و زره‌پوش‌های سعودی گاهی وقت‌ها به ویژه در مرزها نیازی به خمپاره و گلوله ندارند بلکه به عمد آنها را با فندک آتش می‌زنند.» این منبع افزود که به دست گرفتن فندک توسط رهبر الحوثی‌ها دارای پیامی به سعودی‌هاست مبنی بر اینکه ما با ساده‌ترین سلاح مانند فندک می‌توانیم نیروهای‌تان که میلیاردها دلار برای تسلیح‌شان خرج می‌کنید را شکست دهیم.