kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

اعتراض به اجباری شدن سربازی برای خاخام‌ها

کابینه دولت رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانون اجباری شدن سربازی برای خاخام‌‌های یهودی را به تصویب رساند. گفته می‌شود ارتش اسرائیل با کمبود نیرو مواجه است.


کابینه دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس قانونی را به تصویب رسانده که بر اساس آن خدمت سربازی برای خاخام‌‌ها نیز اجباری می‌شود. از زمان شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی در سال 1948 میلادی، خاخام‌ها و زنان مذهبی یهودی و نیز اعراب از خدمت نظام وظیفه معاف بوده‌اند.
به گزارش فارس، به نقل از شبکه خبری «یورونیوز» اگر این پیش‌نویس به صورت قانون درآید سالانه به جای8000 خاخام، فقط 1800 خاخام برجسته از خدمت سربازی معاف خواهند بود. «نتانیاهو» در دفاع از این پیش‌نویس مدعی شده که هدف از این اقدام «ادغام بنیادگرایان جوان مذهبی در ارتش و سازمان‌های مدنی کشور و استخدام و ادغام آنان در بازار کار است» اما منابع فلسطینی اظهار داشتند که هدف از این قانون جذب اقشار مختلف برای فراگیری آموزش‌های نظامی در جنگ‌های آینده است چراکه اسرائیل با کمبود نیروی مسلح مواجه است. این تصمیم، خشم خاخام‌ها را به دنبال داشته است. در سرزمین‌های اشغالی، اغلب جوانان دختر و پسر 18 ساله به اجبار و مدت 3 سال به خدمت نظام وظیفه فراخوانده می‌شوند.