kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

سیا به بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها مدال «مبارزه با تروریسم» داد!

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا ضمن ملاقات با ولیعهد سعودی به وی مدال «مبارزه با تروریسم» اهدا کرد. آل‌سعود صاحب ایدئولوژی تروریست‌ها و پدرجد تکفیری‌ها محسوب می‌شود.



«مایکل پمپئو» در ادامه سفر خود به منطقه غرب آسیا پس از ترک ترکیه وارد عربستان شد و جمعه شب در ریاض با «محمد بن نایف»، ولیعهد و وزیر کشور سعودی دیدار کرد. «پمپئو» در این دیدار ضمن تقدیر از آنچه «زحمات عربستان و شخص نایف در مبارزه با تروریسم»(!) خواند، فعالیت ولیعهد سعودی را در حوزه اطلاعاتی، «سرکوب تروریست برجسته» خواند! «محمد بن نایف» هم در این دیدار رابطه کشورش با آمریکا را «استراتژیک» خواند و تایید کرد که «هیچ کس نمی‌تواند میان واشنگتن و ریاض اختلاف ایجاد کند.»
تقدیر آمریکا از اقدامات وهابیون سعودی آن هم در جهت مبارزه با تروریسم در حالی صورت می‌گیرد که این «شجره خبیثه» در طول سالیان گذشته از هیچ تلاشی برای ارتقا و تقویت تروریست‌های تکفیری فروگذار نکرده است. از حمایت سرکردگان گروه‌های مسلح از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه گرفته تا به خاک و خون کشیدن یازده هزار غیرنظامی در یمن و ویرانی تاسیسات زیربنایی در این کشور از جمله افتخارات وهابیون سعودی است. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم روز جمعه و قبل از دیدار رئیس سازمان سیا با مقامات عربستانی، طی یک تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، از «نقش و جایگاه» رژیم سعودی در برقراری ثبات! در منطقه و تحقق صلح! در جهان تجلیل کرده بود.
تیلرسون گفته بود که «دولت جدید آمریکا مایل به گسترش روابط اقتصادی با عربستان است.» دو طرف در این گفت‌وگو بر سوابق دوستی دو کشور و همکاری در حوزه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی تأکید کرده بودند. همه اینها در حالی صورت گرفته که امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست منشأ و مبدأ وهابیت که عامل اصلی گرایشات تکفیری و وهابی است، آل‌سعود بوده و هست و سرکردگان منحرف این ایدئولوژی از دیرباز سر در آخور آل‌سعود داشته‌اند.