kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
بررسی کارنامه محمدحسین میمندی‌نژاد

سفارش میمندی نژاد به پسرش در خواب!



نویسنده: فاطمه فرد
اما از وي دو پسر به نام‌هاي پوشكين و شارمين(1) (متولد سال 1970 ميلادي) برجاي مانده است. ميمندي‌نژاد، زندگي اسرارآميزي داشته كه طبق آنچه علي بهزادي در شبه خاطراتش مي‌نويسد كسي چيزي از آن نمي‌داند و در حالي كه از زندگي طولانی میمندی‌نژاد با یک پلنگ در آپارتمانش ياد مي‌كند از زندگي پس از سال 1357 ميمندي‌نژاد در تنهايي مي‌نويسد:
«40 سال بعد از آن شب، او یکبار دیگر با یک پلنگ تنها ماند.این پلنگ وجود خودش بود که طی چند سال گذشته به روی همه کسانی که به نظر او خائن و وطن‌فروش بودند پنجه کشیده بود.اما اوضاع در حال تغییر و تحول بود و در آغاز این تغییرات بود که قبل از همه، پنجه او را کندند. پنجه‌اش «رنگین کمان نو» بود...این بار به جای آن که پلنگ رادر اتاق بگذارد و خود بیرون بماند، خود به اتاق رفت و در را به روی خود بست...
سال‌های آخر او ... هیچکس نمی‌دانست که در کجا و چگونه گذشت ...»
ـــــــــــــــــــــــــــــ
۱- شارمین میمندی‌نژاد، متولد 1970 میلادی، 1347 یا 1348 شمسی، مؤسس جمعیت امام علی است. این تشکیلات با عنوان خیریه برای کمک به کودکان و زنان نیازمند  در سال 1378 از وزارت کشور دولت سید محمد خاتمی مجوز تأسیس گرفته و آغاز به فعالیت کرده است. این جمعیت که در دانشگاه‌های سراسر کشور فعال شده به دلیل عملکرد خود، در دولت محمود احمدی‌نژاد مدتی تعطیل و با روی کار آمدن حسن روحانی در دولت یازدهم به شدت فعال شده است.
میمندی‌نژاد با تشکیل کلاس‌هایی در دانشگاه‌ها به نام «رهیافتی به درون» که از هیپنوتیزم، تی‌ام و یوگا در آن بهره می‌گرفت، دانشجویان را تحت‌تأثیر القائات خود قرار می‌داد. وی که عقبه دینی و زمینه فکری- مذهبی خود را از پدر به ارث برده همچون پدر، مطالبی را که هیچ ارتباطی به دین ندارد با زیرکی به دین بسته و به خورد جوانان می‌دهد. در این میان گاه پدر را به خواب می‌بیند که دستور تشکیل کلاس تفسیر قرآن می‌دهد و گاه به دلیل دیگر آن کلاس تعطیل می‌شود و می‌شود حربه سرزنش شاگردان. شارمین میمندی‌نژاد سال‌ها در صدا و سیما فعال بوده و استاد دانشگاه هنر دانشگاه تهران و دانشگاه هنر دانشگاه آزاد بوده است.
وی به مدد حمایت‌های همه‌جانبه سازمان ملل، که مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC را به جمعیت تأسیس شده‌اش اهدا کرده،‌به خصوص در سال‌های اخیر، 1392 تاکنون به سرعت رشد کرده و علیرغم عملکرد تخریبی‌اش در اکثر دانشگاه‌ها به شدت فعال است.
وی با سوءاستفاده از عناوین اسلامی،‌طرح‌هایی ارائه می‌کند که در قالب این طرح‌ها، با اسامی مذهبی موضوعات اصیل اسلامی را از معنا تهی و تحریف می‌کند و گاه به‌کلی زیر سؤال می‌برد از آن جمله است طرح صفا،‌ طرح طفلان مسلم و...
شارمین میمندی‌نژاد همچون پدرش برای مطرح شدن خود و فرزندانش، بسیار به رسانه‌ها امید دارد، کما اینکه دختر همسر اولش را در سنین کودکی به عنوان طراح صحنه معرفی می‌کند. وی با سوء استفاده از غفلت مسئولین اکنون در شبکه‌های گوناگون صدا و سیما از جمله برنامه اکسیر و برنامه نود مشغول فعالیت‌های تبلیغاتی برای جمعیت امام علی و در حقیقت برنامه‌های وابسته به سازمان‌ ملل است که گاه با حضور پررنگ همسر فعلی‌اش زهرا رحیمی‌خامنه؛ مدیرعامل جمعیت امام علی همراه است.
شارمین میمندی‌نژاد همچون پدرش به ظاهر سیاسی نیست، اما آن چه محک خوبی برای معرفی وی است سخنان وی و توصیه‌های او و اطرافیانش در آستانه انتخابات سال‌های اخیر است.
دفتر پژوهش‌ها، ان‌شاءالله به زودی اسناد فعالیت‌های تخریبی این جمعیت را منتشر خواهد کرد.