kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر سه کتاب درششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه انتشار سه تقریظ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «دختر شینا» برای اولین بار، با تقدیر از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها در شهر همدان برگزار خواهد شد.



این مراسم هم‌زمان با ایام دهه‌ فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت استان همدان، نویسندگان و فعالان حوزه‌ ادبیات مقاومت، مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری در روز چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
کتاب «وقتی مهتاب گم شد» روایت عاطفی و انسانی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان است که به قلم حمید حسام نوشته شده است.
کتاب «گلستان یازدهم» نیز دربردارنده‌ خاطرات خانم پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان - از شهدای شاخص استان همدان- است که به قلم سرکار خانم ضرابی‌زاده به رشته‌ تحریر در آمده است.
و کتاب سوم، کتاب «دختر شینا»، خاطرات سرکار خانم قدم‌خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی هژیر است. این کتاب نیز توسط سرکار خانم ضرابی‌زاده نوشته ‌‌شده و از آثار حوزه خاطرات زنان از جنگ ایران و عراق است. پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام» و «آن بیست‌و‌سه نفر» تقدیر نمود و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرد.