kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

اخبار ورش جهان



پرس: بدون احترام، فوتبالی هم وجود نخواهد داشت
رئیس باشگاه رئال مادرید تاکید کرد که باید با بازیکنانی که بی‌احترامی و توهین می‌کنند به شدت برخورد شود و خشونت از فوتبال ریشه کن شود.فلورنتینو پرس که ریاست باشگاه رئال‌ مادرید را به عهده دارد، به همراه خوسه ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا در نشست سازمان یونسکو شرکت کرد.رییس رئال تاکید کرد که او و همکارانش در رئال‌ مادرید تلاش زیادی می‌کنند تا خشونت و بی‌احترامی در فوتبال را از بین ببرند. او گفت‌: بدون احترام، فوتبالی هم وجود نخواهد داشت. در رئال با بازیکنانی که به هواداران و یا بازیکنان حریف اهانت می‌کنند، برخورد خواهد شد و اصلا رئال جای چنین بازیکنانی نیست.پرس ادامه‌ داد: نباید اجازه داد در فوتبال اتفاق‌هایی نظیر توهین وجود داشته باشد. گاهی اوقات در برخورد با بازیکنان بی‌انضباط، سهل‌انگاری می‌کنیم اما در چنین شرایطی باید سخت‌گیرانه برخورد کرد تا دیگر شاهد بی‌احترامی در فوتبال نباشیم.سخنان رئیس باشگاه رئال‌ مادرید ‌در حالی است که سرخیو راموس، کاپیتان کهکشانی‌ها چند روز پیش با هواداران سویا تیم سابق خود درگیری لفظی پیدا کرد و علیه رئیس سویا هم مصاحبه کرد اما سران رئال با او هیچ برخوردی نداشتند.
سرمربی کشتی آزاد روسیه: هدف‌مان قهرمانی جام‌جهانی در ایران است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه با تاکید بر اینکه هدف‌مان کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۷ است گفت: با ترکیبی از بهترین نفرات جام یاریگین و برخی کشتی‌گیران دیگر به ایران می‌رویم. جامبولات تدیف، سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه با بیان اینکه جام یاریگین به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات اروپایی و جهانی است اظهار کرد: پس از مسابقات جام یاریگین نسبت به انتخاب تیم خود در جام جهانی کشتی آزاد که اواخر بهمن ماه در ایران برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. معتقدم باید با استفاده از نفرات جوان و با انگیزه که در جام یاریگین موفق شده‌اند به همراه برخی از نفرات دیگر در این رقابت‌ها حضور یابیم.تدیف تاکید کرد: البته هدف ما قهرمانی در این مسابقات است چرا که قهرمانی انگیزه مضاعفی به کشتی گیران جوان ما خواهد داد.
رقم دورتموند برای فروش اوبامیانگ
باشگاه دورتموند رقم روش ستاره خط حمله خود را اعلام کرد که این خبر خوبی برای مشتریان او به شمار می‌آید .پیر امریک اوبامیانگ که یکی از بهترین مهاجمان کنونی فوتبال اروپاست، مورد توجه تیم‌های بزرگ قرار گرفته و احتمال جدایی اش از زنبورها زیاد است.هانس یواخیم واتسکه، مدیر باشگاه دورتموند در گفت‌وگویی که با کیکر داشت از شرط این باشگاه آلمانی برای فروش اوبامیانگ سخن به میان آورد. او در این زمینه گفت‌:  ماندن هیچ بازیکنی را برای همیشه نمی‌توان تضمین کرد. باید بگویم که قدرت ما در پیدا کردن جایگزینان مناسب است. دورتموند نگران از دست دادن بازیکنان بزرگ خود نیست چراکه بهترین جانشین‌ها را برای آنها انتخاب می‌کند.واتسکه ادامه‌ داد: اوبامیانگ جایگزین روبرت لواندوفسکی در دورتموند شد و توانست جانشینی شایسته برای او باشد. می‌دانیم  اوبامیانگ مشتریان زیادی دارد. اگر به ما پیشنهاد ۸۰ میلیون یوروی داده شود وارد مذاکره خواهیم شد. اوبامیانگ این شایستگی را دارد که در هر باشگاهی بازی کند. خوشحال شدم که در یک روزنامه خواندم که بارسلونا هم اوبامیانگ را می‌خواهد .اوبامیانگ ۲۷ ساله مورد توجه باشگاه رئال‌ مادرید قرار گرفته و به نظر می‌رسد خود او هم دوست دارد که راهی کهکشانی‌ها شود. او در فصل جاری توانسته در ۲۲ بازی برای دورتموند ۲۰ گل به ثمر رساند و چهار پاس گل بدهد.
خواسته عجیب ردنپ از وین رونی
سرمربی سابق تاتنهام براین باور است که دوران رونی به پایان نرسیده است. او یک پیشنهاد به کاپیتان شیاطین سرخ داد.وین رونی از روزهای اوج خود فاصله گرفته و با توجه به  بالا رفتن سن و سالش کمتر در ترکیب اصلی شیاطین سرخ به میدان می‌رود.هری ردنپ، سرمربی سابق تاتنهام پیشنهاد جالبی به وین رونی داد. او از کاپیتان یونایتد خواست تا به تیم سابق خود  اورتون بر گردد.او گفت‌: به نظر من رونی باید منچستریونایتد را ترک کند و به اورتون برگردد. رونی در منچستریونایتد بازیکن ثابت نیست و مورینیو بازیکنی چون زلاتان را به رونی ترجیح می‌دهد.ردنپ ادامه‌ داد: رونی این شانس را دارد تا بار دیگر پیراهن اورتون را بر تن کند. او به تیم سابق خود برگردد تا زمینه را برای حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا مهیا کند. او می‌تواند  با پیراهن اورتون خداحافظی کند.رونی 31 ساله چند روز پیش با گلی که به ثمر رساند تعداد گل‌های خود با پیراهن منچستریونایتد را به عدد 250 رساند تا در صدر بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گیرد.
موتکو: قیمت بلیت‌های جام‌جهانی
مقرون به صرفه است
معاون نخست‌وزیر روسیه ابراز تمایل کرد که آندره آرشاوین در ترکیب تیم ملی فوتبال این کشور در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به میدان رود.
 ویتالی موتکو، معاون نخست‌ وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در مصاحبه با روزنامه دولتی این کشور در مورد شانس حضور آندره آرشاوین در جام‌جهانی 2018 با توجه به اینکه او هرگز تجربه این رقابت‌ها را به دست نیاورد، گفت: دلم می‌خواهد آرشاوین در جام‌جهانی 2018 روسیه بازی کند. او کارهای زیادی برای موفقیت فوتبال روسیه انجام داد و به ما کمک کرد تا میزبانی جام‌جهانی را کسب کنیم. الان نقش بزرگی در تیم غیرت دارد و هواداران قزاقستانی از گل‌های زیبای او خوشحال می‌شوند.موتکو در ادامه حمایت‌های خود از آرشاوین تصریح کرد: فکر می‌کنم این شانس را دارد که به تیم ملی روسیه بپیوندد اما این فقط نظر من است. تصمیم‌گیری در رابطه با حضور آرشاوین در تیم ملی فوتبال روسیه به الکساندر چرچسوف، به عنوان سرمربی بستگی دارد و من در این گونه کارها دخالتی ندارم.معاون نخست‌وزیر روسیه درباره برگزاری دو رقابت مهم جام کنفدراسیون 2017 و جام‌جهانی 2018 در کشورش  و انتظارات او اظهار داشت: پیش‌بینی رقابت‌های بزرگی را می‌کنم که به من شور و هیجان مثبتی می‌بخشد. یک نسل کامل از جوانان، کودکان روسی و طرفداران فوتبال می‌توانند این رقابت‌های مهم را از نزدیک احساس کنند. قیمت بلیت‌های جام کنفدراسیون‌ها و جام‌جهانی مقرون به صرفه هستند. به همین خاطر بسیاری از روس‌ها می‌توانند بازی بهترین تیم‌های فوتبال جهان را با حضور در ورزشگاه‌ها تماشا کنند. من امیدوار هستم که برگزاری این رقابت‌ها اجازه تغیر بهتر فوتبال روسیه را می‌دهد و حضور کودکان و نوجوانان در ورزشگاه‌های تازه‌ساخت باعث توسعه و افزایش باشگاه‌های فوتبال روسیه خواهد شد. ما هم با نتایج خوبی که تیم ملی روسیه رقم می‌زند لذت می‌بریم.
تلاش بارسلونا
برای بازگرداندن رونالدینیو به نوکمپ
ستاره برزیلی پیشین باشگاه بارسلونا ممکن است راه دیگر بازیکن بزرگ قدیمی این باشگاه برای شرکت در پروژه پیشکسوت‌های آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا را در پیش بگیرد. پس از ریوالدو، بازیکن برزیلی پیشین تیم فوتبال بارسلونا که آمادگی خود را برای ملحق شده به پروژه اسطوره‌های بارسا را اعلام کرده است، اکنون گفته می‌شود که هموطن او رونالدینیو هم قرار است طی چند روز آینده در این پروژه شرکت کند.به گزارش نشریه مارکای اسپانیا، روبرتو ده‌آسیس، برادر و مدیر برنامه‌های رونالدینیو قرار است با اوسکار گرائوس، مدیر اجرایی باشگاه بارسلونا ملاقاتی داشته باشد و در آن جلسه در خصوص جزئیات عقد قرارداد میان برادرش و آبی‌و‌اناری‌ها مذاکره کند.رونالدینیوی 36 ساله با وجود داشتن چند پیشنهاد از تیم‌های برزیلی و چینی، ظاهراً قصد ندارد در سطح اول فوتبال دنیا به بازیگری‌اش ادامه دهد اگرچه پروژه ویژه باشگاه بارسلونا به او اجازه می‌دهد که در محیطی لذتبخش به بازی‌اش ادامه دهد.در صورتی همه چیز طبق برنامه پیش برود و مذاکرات برادر رونالدینیو با مدیر اجرایی بارسا ثمر بخشی باشد، مهاجم برزیلی پیشین کاتالان‌ها روز جمعه به بارسلونا سفر خواهد کرد تا به صورت رسمی بازگشتش به این باشگاه را اعلام کند.در پروژه‌ اسطوره‌های بارسلونا، ستاره‌های پیشین این باشگاه گرد هم می‌آیند و با انجام بازی‌های نمایشی در سراسر جهان موجب ارتقای برند آبی‌واناری‌پوشان می‌شوند.