kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
اسنادی که دروغگویان را رسوا می‌کند

کارآفرینی برای صهیونیست‌ها با پول مردم محروم ایران!


  سید روح‌الله امین‌آبادی
  بلافاصله پس از فاجعه پلاسکو رسانه‌های نزدیک به امپراتوری رسانه‌ای غرب به ویژه بی‌بی‌سی بنگاه خبرپراکنی روباه پیر انگلیس آغاز به انتشار شایعات و سوابقی مجعول از موسس این ساختمان کردند‌، حبیب‌الله القانیان مالک یهودی این ساختمان که پیش از انقلاب پلاسکو را به هژبر یزدانی یک بهایی فروخته و به او واگذار کرده بود در این خبرسازی‌ها و بازخوانی‌ها فردی معرفی شده است که برای اشتغال جوانان این مرز و بوم زحمات فراوانی کشیده بود ولی جمهوری اسلامی بلافاصله پس از روی کار آمدن قدر او را ندانسته القانیان دستگیر محاکمه و اعدام شده است!
رسانه‌هایی که خوی حیوانی چون کفتارها را به خود گرفته‌اند و از مصیبت مردم برای خود کلیک جست‌و‌جو می‌کنند همواره دروغ را چاشنی کار خود می‌سازند‌، بدون دروغ نمی‌توانند مخاطب جذب کنند‌، چون مخاطب دنبال جزئیات است و پشت پرده‌ها و برخی رسانه‌ها چون به اطلاعات لازم دسترسی ندارند و یا آن را مطلوب نمی‌پندارند دست به دروغ‌سازی می‌زنند‌، روشی که در فاجعه پلاسکو شوربختانه بسیار شاهدش بودیم اما به اصل ماجرا برگردیم‌!
القانیان که بود، چه کرد و چرا اعدام شد ؟!
حبیب‌الله القانیان متولد 1288 هجری شمسی، سرمایه‌دار بزرگ ایرانی یهودی، ملقب به حاج حبیب بود. وی در یکی از محلات قدیمی تهران (عودلاجان) در خانواده‌ای بزرگ از پدری خیاط چشم به جهان گشود. گفته می‌شود پدر وی پس از جنگ جهانی دوم امتیاز فروش لباس نیروهای متفقین را به‌دست آورد و از این راه به ثروت قابل توجهی دست یافت.
نام القانیان به عنوان یکی از سمبل‌های پول و قدرت همواره بر سر زبان‌ها بود و نخستین ساختمان بلند ایران را که در چهار راه استانبول ساخت مدت‌ها او را در شهر شُهره کرده بود.
ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیوم نخستین برج‌های ایران بودند، برج شیمشون، ساختمان بورس الماس اسرائیل در شمال تل‌آویو و نخستین آسمانخراش در اسرائیل را نیز برادران القانیان ساخته‌اند. ساختمان پلاسکو قبل از انقلاب اسلامی به هژبر یزدانی فروخته شد.
در مرداد ماه سال 1354 که گرانی و گرانفروشی در کشور و در اوج اقتدار هویدا نخست‌وزیر رژیم پهلوی بیداد می‌کرد دولت به دنبال یک برنامه نمایشی مبارزه با گرانفروشی القانیان و چند صاحب صنعت و سرمایه‌دار معروف دیگر را دستگیر کرد. تبعید و دستگیری این افراد از حد نمایش فراتر نرفت و دوباره این افراد به سودجویی ادامه دادند.
هویدا‌: دستگیری القانیان یک سوء تفاهم بود!
القانیان پس از پیروزی انقلاب در رابطه با دستگیری خود با این اشاره که به خاطر گرانفروشی در 16 فروشگاه دستگیر شده بود می‌گوید: مرا به سنندج تبعید کردند بعد از طی محکومیت خود با بستگانم تماس گرفتم که به فرودگاه بیایند وقتی از سنندج با هواپیما به مهرآباد رسیدم ماموران دولت هویدا مرا دستگیر کردند و بعد به 61 روز زندان محکوم شدم پس از طی دوران محکومیت هویدا مرا احضار کرد و به من گفت: زندانی شدنت سوء تفاهم بود و راجع به این موضوع با کسی صحبت نکن.
حبیب‌الله القانیان پس از این دستگیری صریحا اعلام کرده بود که دیگر در ایران کار عمده‌ای نخواهم داشت و قسمت عمده سرمایه‌ام را به خارج انتقال خواهم داد.
این بار دیگر سوء تفاهم نبود!
القانیان 27 بهمن 1357 به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر و زندانی شد و سرانجام سحرگاه روز 19 اردیبهشت 1358 اعدام شد.
تا این جای کار مسئله روشنی از القانیان که نشان‌دهنده چرایی اعدام او باشد در دست نیست‌، با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اسناد ساواک که سال‌ها از سوی مامورین سازمان امنیت و اطلاعات کشور و در مورد حامیان و مخالفین رژیم پهلوی و همچنین افراد تاثیرگذار در کشور تهیه شده بود چهره بسیاری از شخصیت‌های وابسته را افشا می‌کند‌، القانیان یکی از این افراد وابسته بود.
القانیان سال‌ها عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بوده و از این طریق به اعمال نفوذ و سودجویی می‌پرداخت‌، او نخستین کارخانه صنایع پلاستیک و ملامین را در ایران ایجاد کرده و به دلیل انحصار تولید در همان سال‌های نخست سود کلانی به دست آورد و کارخانه‌هایش را افزایش داد. او همچنین از سهامداران عمده چند بانک بود و در صنعت آلومینیوم نیز فعالیت گسترده ای داشت.
مردی که می‌توانست ایران را با ثروتش بخرد!
القانیان مردی که معروف بود می‌تواند ایران را با ثروتش بخرد در دادگاه به همکاری با صهیونیسم بین‌الملل و کمک‌های مادی کلان به اسرائیل جهت سرکوبی مبارزان و فدائیان فلسطینی متهم بود و علیرغم آن که این اتهامات را به شدت رد می‌کرد اما مدارک موجود در پرونده او که پیش از انقلاب اسلامی از طریق قسمت بین‌المللی سازمان اطلاعات و امنیت ایران -ساواک- تهیه شده بود نشان‌دهنده این واقعیت بود که القانیان نه تنها به اسرائیل به طور مستقیم و غیر مستقیم کمک مالی می‌کرد بلکه بر اساس مدارک فاش شده از سرمایه‌داران کلیمی ایران به طور جدی می‌خواست که در اسرائیل سرمایه‌گذاری کنند و بدین ترتیب ثروت کشور را به اسرائیل انتقال دهند.
با وجود اسناد متقنی که رابطه وی را با اسرائیل نشان می‌داد القانیان در دادگاه گفته بود‌: اگر یک متر از زمین‌های خریداری شده از سوی من را در اسرائیل پیدا کردید همین الان دست‌های مرا قطع کنید و شب هم مرا تیرباران کنید‌، البته باز هم می‌گویم اگر به امضای خودم باشد!
وی برای این که رفت و آمدهای خود به سرزمین‌های اشغالی را نیز موجه نشان دهد گفته بود: تاکنون فقط 6 الی 7 بار به اسرائیل آن هم به خاطر معالجه چشم سفر کرده بود.
با این حال اسناد چیز دیگری را روایت می‌کردند.
اسناد ساواک مزدور صهیونیست‌ها را رسوا می‌کند
در دادگاه القانیان که در روز 18 اردیبهشت 135۸ برگزار شد اسنادی متقن منتشر گردید که اوج وابستگی این میلیاردر یهودی را به اسرائیل نشان می‌داد، در یکی از گزارش‌های رسمی دولتی به تاریخ 1 فروردین 1344  و به شماره 25313 که در دادگاه متن آن قرائت شد آمده است؛ «در جلسه ای با حضور عده‌ای حبیب القانیان ضمن سخنرانی 300 هزار تومان هزینه تهیه سکه‌هایی به مناسبت جشن 2500 ساله شاهنشاهی اختصاص داده که یک سوی سکه سمبل این جشن‌ها و روی دیگر سکه علامت صهیونیسم حک شده و سکه‌ها را ضرب کرده است.»
در سندی دیگر به تاریخ 4 تیر 1349 در این رابطه می‌خوانیم:
از بخش تحقیق به 321 - شماره گزارش 52400
... طبق اطلاع حدود 5 ماه قبل حبیب القانیان رئیس انجمن خیریه و بهداشتی یهودیان ایران (اتحاد) در کشور اسرائیل (نزدیک تل‌آویو) چند قطعه زمین خریداری کرده است. القانیان جهت خرید زمین در اسرائیل بیش از یک میلیون دلار پرداخته و در حال حاضر قیمت زمین‌های او افزایش و ترقی جالبی پیدا کرده است .
نظر به منبع - القانیان به خاطر جلب نظر و اعتماد بیشتر مقامات دولتی اسرائیل سرمایه خود را از کشور ایران خارج ساخته و در اسرائیل زمین خریداری نموده و ترقی قیمت زمین خریداری شده موجب گرایش زیادتر مشارالیه به سوی اسرائیل گردیده است.
نظریه و توضیح بخش تحقیق- این خبر صحیح به نظر می‌رسد. ممکن است با توجه به سمت و نفوذی که القانیان در حال حاضر بین کلیمیان ایران دارد موجبات تشویق سرمایه‌های آنان را به اسرائیل فراهم سازد احتمال زیاد وجود دارد که سوال مربوط به خروج سرمایه بازرگانان کلیمی از ایران که اخیرا توسط وزارت امور خارجه از ساواک به عمل آمده بود بی‌ارتباط با مفاد گزارش خبری نباشد.
در یک سند دیگر با طبقه‌بندی حفاظتی در این رابطه آمده است:
طبقه‌بندی حفاظتی ...
موضوع دعوت مگبیت از کلیمیان سرشناس جهت بازدید از اسرائیل
پیرو 113022 ر 20 ه 21 مورخ 22/11/52 در بازدید اخیری که هیئت اعزامی مگبیت ( قسمت کمک به دولت و ارتش اسرائیل) از نقاط اشغالی جنگ اخیر اسرائیل با اعراب و سرحدات گولان و شهرهای اسرائیل نموده بودند در جلسه آشنایی که با حضور کاتزیر رئیس‌جمهور و سپیر وزیر دارایی و موشه دایان وزیر دفاع و اباآبان وزیر امور خارجه اسرائیل برگزار گردیده بود آقای حبیب القانیان رئیس انجمن کلیمیان و ابراهیم راد صاحب کارخانه کارتن‌سازی در حضور نامبردگان قول داده‌اند که پس از بازگشت به ایران سعی و اهتمام ورزند که نسبت به گذشته مبالغ قابل ملاحظه‌ای از کلیمیان ایرانی جهت کمک به اسرائیل جمع‌آوری نموده و با تبلیغات وسیع و دامنه‌دار یهودیان ایرانی را وادار به مهاجرت به اسرائیل بنمایند.
القانیان کار آفرین بود ولی نه برای مردم ایران
با وجود اسنادی که نشان می‌داد القانیان میلیاردها درآمد حاصل از فریب‌کاری‌، گرانفروشی و نیز زد و بندهای سیاسی را به جای هزینه کرد در ایران و جبران بخشی از فجایع به وجود آمده به سرزمین‌های اشغالی منتقل و صرف تجهیز رژیم صهیونیستی در جنگ با مسلمانان و بخصوص مردم مظلوم فلسطین می‌کرد رسانه‌های وابسته این روزها وی را یک کار‌آفرین برتر می‌خوانند تا این‌گونه وانمود کنند که جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب وی را به ناحق بازداشت محاکمه و اعدام کرده است!
القانیان هر که بود کارآفرین برای مردم مستضعف ایران نبود‌، او سرمایه‌های این مردم را از کشور خارج و صرف کارآفرینی و تجهیز صهیونیست‌ها می‌کرد و حال با وجود چنین مستندات روشنی چگونه می‌توان به خبرسازی‌های رسانه‌های وابسته به روباه پیر  اعتماد کرد جای سوال دارد.