kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
مقابل دیدگان مدعیان دفاع از حقوق بشر

جنگنده‌های سعودی در عرض 24 ساعت 100 بار یمن را بمباران کردند!

جنگنده‎های سعودی طی 24 ساعت بیش از ۱۰۰ بار به منطقه «المخا» در تعز یمن حمله کردند و 50 غیرنظامی را به شهادت رساندند!


سرویس خارجی-

آتش جنگ یمن هر بار که کوچکترین امیدی به خاموشی آن می‌رود با حملات وحشیانه  جنگنده‌های سعودی دوباره شعله‌ور‌ می‌شود. در این بین تنها غیرنظامیان بی‌گناه هستند که قربانی می‌شوند. به گزارش فارس، جنگنده‌های سعودی از شنبه ‌شب تا بعد‌ازظهر یکشنبه بیش از 100 بار منطقه «المخا» در جنوب غرب یمن را بی‌وقفه بمباران کردند. شبکه «اسکای نیوز» در این‌باره به نقل از «منابع محلی یمن» گزارش داده که در این حملات هوایی بیش از 50 نفر از مردم بی‌گناه یمن شهید و ده‎ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.
اما در واکنش به این جنایت سعودی‌ها، یک منبع محلی وابسته به ارتش یمن اعلام کرد که «70 نفر از عناصر شبه نظامی وابسته به عربستان در درگیری‌های دو روز گذشته با نیروهای یمنی در منطقه جبل یام واقع در منطقه نهم استان صعده کشته شدند.» وی افزود: «در این درگیری‌ها ده‌ها نفر دیگر از عناصر «مزدور» وابسته به عربستان و دولت مستعفی یمن زخمی شدند.»
شبه‌‌نظامیان وابسته به عربستان و رئیس‌جمهور مستعفی یمن هم که اواخر هفته گذشته قصد نفوذ به سمت کوه‎های «یام» در منطقه «نهم» استان صنعا را داشتند با مقاومت نیروهای ارتش یمن و انصارالله مواجه شدند. نظامیان وابسته به آل سعود با وجود پشتیبانی و حمایت هوایی، هنوز موفق نشده‌اند بعد از نزدیک به دو سال، نقطه مهمی در پایتخت را از کنترل ارتش یمن خارج کنند.