kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

دانشکده هنر و معماری بوشهر افتتاح شد

مرحله نخست ساختمان نوبنیاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، استاندار و نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.


 مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این آیین گفت: دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با الهام گیری از معماری بافت تاریخی این شهر در محله کوتی و کنار ساختمان عمارت نوذری که مربوط به دوره قاجار ساخته شده است.
فرزاد رستمی افزود: تاکنون دانشکده هنر و معماری بوشهر در عمارت نوذری که مالیکت آن متعلق به اداره کل میراث فرهنگی است و در اختیار دانشگاه خلیج‌فارس قرار دارد، مستقر بود.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساختمان دانشکده هنرو معماری دانشگاه خلیج‌فارس در سال 85 با حمایت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر آغاز شد.
رستمی بیان کرد: این ساختمان با زیربنای هشت هزار و 220 مترمربع و فضای آموزشی شامل 16 آتلیه هنری، 11کلاس آموزشی، دو سالن قضاوت پایان نامه، سایت رایانه، سالن اجتماعات با ظرفیت 180 نفر، حوزه اداری، فضای خدماتی، استراحتگاه استادان، بوفه و نمازخانه در 3 طبقه در 2 مرحله احداث می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله نخست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج‌فارس دارای پنج هزار و 200 مترمربع زیربناست و برای اجرای مرحله نخست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج‌فارس 115میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای تکمیل مرحله 2 این دانشکده با زیربنای سه هزار و 600 مترمربع با 65درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است به 115 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
در حال حاضر دانشکده هنر و معماری بوشهر 220 دانشجوی هنر و معماری دارد.