kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

سفر تیم ملی جودو به مجارستان بدون حضور سرمربی!

اعضای تیم ملی جودو کشورمان در حالی روز گذشته برای حضور در یک اردوی مشترک بین‌المللی تهران را به مقصد مجارستان ترک کردند که سرمربی خود را به همراه نداشتند.



اردوی مشترک بین‌المللی زیر نظر فدراسیون جهانی به میزبانی مجارستان در بوداپست از روز ۲۳ دیماه آغاز شده و ۱۴ جودوکار کشورمان به مدت ۱۱ روز در این اردو با جودوکاران سایر کشورها به تمرین خواهند پرداخت. محمد عباس‌نژاد، ابوالفضل محمودی، محمد عبیری، علیرضا خجسته، مهدی فتحی‌پور، محمد محمدی بریمانلو، سعید مولایی، جواد مرادی، رضا رضایی، قاسم باغچقی، جواد محجوب، رامین صفویه، جعفر پهلوانی و حمیدرضا ملک‌زاده با هدایت محمد منصوری و مربیگری محسن ذکریا به منظور حضور در این اردو بامداد جمعه راهی مجارستان شد.
نکته مهم در خصوص اعزام جودوکاران کشورمان به کمپ تمرینی مجارستان، غیبت سرمربی تیم ملی در این اعزام است. جودو ایران سال ۲۰۱۷ میلادی را با سه رویداد مهم پیش رو دارد. بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ کنگ و مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست در کنار رقابت‌های گرندپری و گرند اسلم که برای کسب امتیاز در رنکینگ جهانی اهمیت بالایی دارند.
مجید زارعیان از ۱۵ آبان ماه که با حکم محمد درخشان مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفته تاکنون در کنار تیم ملی حضور نداشته و برنامه‌ای هم برای حضور در رقابت‌های پیش رو از سوی وی اعلام نشده است.  سوال اصلی اینجاست که چرا تیم جوانان راهی ازبکستان شد، سرمربی خود را به همراه نداشت و منصوری به عنوان سرمربی جوانان باید تیم اعزامی به مجارستان را با حضور  تعدادی از جودوکاران تیم ملی بزرگسالان همراهی کند. بدون شک تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را باید مجید زارعیان که حکم سرمربیگری تیم ملی را در اختیار دارد، هدایت کرده و برای تیم تحت رهبری خود برنامه‌ریزی کند. هر چند در جغرافیایی جودو هیچ مسابقه‌ای تحت عنوان امید برگزار نمی شود و اصلا رده سنی به این اسم در رقابت‌های بین‌المللی و رسمی وجود ندارد، ولی اگر هم تیمی قرار است به این اسم تشکیل شود باید با نظر سرمربی تیم ملی باشد. جودوکاران کشورمان بعد از حضور در کمپ تمرینی مجارستان که بخشی از هزینه‌های آن توسط IJF تامین شده، راهی مسابقات پرتغال خواهند شد.