kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

باند اغفال مردان درفضای مجازی متلاشی شد

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: طی یک عملیات هماهنگ باند چهار نفره اغفال مردان در فضای مجازی متلاشی شد و سرشاخه اصلی باند به هلاکت رسید.


به گزارش ایرنا، سرهنگ ماشاءالله ملایی در نشست خبری افزود: 25 دی ماه سال جاری فردی با پلس 110 جیرفت تماس گرفت و یک مورد اخاذی را در روستای قاسم آباد بلوک گزارش کرد.
سرهنگ ملایی گفت: بلافاصله تیمی برای بررسی با شاکی به محل اعزام، کار تحقیقاتی انجام و در کمتر از سه ساعت سرکرده باند شناسایی شد.
وی بیان کرد: طی تحقیقات مشخص شد شاکی در فضای مجازی با سرکرده باند  که خود را به عنوان خانم معرفی کرده، آشنا شده و سرکرده باند شاکی را اغفال و چندین مرحله از وی پول دریافت کرده است.
فرمانده انتظامی جیرفت افزود: بعد از آشنایی‌های تلفنی اولیه سرکرده باند با صدای زنانه، شاکی را برای ملاقات به روستای قاسم آباد بلوک ‌کشانده و به محض حضور شاکی با سلاح او را متوقف می‌کنند.
وی گفت: بعد از گروگانگیری به شاکی متعرض و از وی پول اخاذی می‌کنند، با پول کارت به کارت شده در کهنوج مواد مخدر خریداری می‌شود و شاکی را نیمه شب 25 دی ماه سال جاری رها که بلافاصله با پلیس 110 تماس برقرار می‌کنند.سرهنگ ملایی بیان کرد: ماموران پلیس به مخفیگاه متهم برای بازداشت وی وارد شدند که با تیراندازی شرور مسلح به سمت ماموران انتظامی، ماموران هم به سمت وی تیراندازی کردند و در این درگیری شرور مسلح به هلاکت رسید.وی افزود: این شرور مسلح سابقه تیراندازی، اخلال در نظم و مشارکت در قتل را داشته است که با توجه به این سوابق محکوم به 10 سال حبس بوده و در مدت حبس خود به بهانه مرخصی متواری شده است.
وی اظهار کرد: سه نفر دیگر اعضای این باند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
فرمانده انتظامی جیرفت گفت: اعضای این باند در فضای مجازی با معرفی خود به نام‌های زنانه، مردان را اغفال و از آنها اخاذی و سوء استفاده می‌کردند و در پنج ماه گذشته در مورد مشابه برای یک نفر اهل شیراز سوء استفاده کردند.