kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
رئیس موساد رسوا شد

یوسی کوهن از استرالیایی‌ها رشوه گرفته است

افشای فساد مالی رئیس موساد آن هم درحالی که منابع قضایی رژیم صهیونیستی درحال رسیدگی به فساد مالی نخست‌وزیر این رژیم هستند آبرویی برای صهیونیست‌ها نگذاشته است.
روزنامه‌های «یدیعوت آحارونوت» و «هاآرتص» از جمله رسانه‌های صهیونیستی بودند که طی چند روز اخیر مسئله فساد مالی«یوسی کوهن» رئیس‌موساد را پوشش داده و از او به عنوان «فاسد بزرگ» در کنار «ایهوداولمرت» و «بنیامین نتانیاهو» نام برده‌اند. به نوشته این روزنامه‌ها، دادستانی درباره پرونده دریافت هدایا از سوی «یوسی کوهن»، رئیس‌موساد در حال تحقیق است. این در حالی است که هنوز پرونده نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل فساد مالی بسته نشده و بازجویی و تحقیق در‌باره او و خانواده‌اش ادامه دارد. رئیس‌سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) به دلیل دریافت امتیازاتی از «جیمز پاکر» میلیاردر استرالیایی‌تبار به فساد مالی متهم شده است. کوهن در زمان تصدی ریاست شورای امنیت عمومی (2013-2015) هدایای مختلفی از پاکر دریافت ‌کرده و با هزینۀ وی به خوشگذرانی می‌پرداخته است تا در قبال این امتیازات، منافع شخصی پاکر را تامین کند.
«کوهن» همچنین در هتل «پاکر» در «تل آویو» بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اقامت می‌کرده است، هتلی که «یائیر» پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز در آن رایگان اقامت کرده است. فساد مالی و اخلاقی در بین سردمداران، افسران و نظامیان رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین، «موشه کاتساف» رئیس پیشین، «تزیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ کنونی، «شلومو بنیزری» وزیر بهداشت پیشن رژیم صهیونیستی و در حال حاضر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از جمله مقاماتی هستند که به فساد مالی و اخلاقی متهم شده‌ و بعضاً محکوم شده‌اند.