kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

ضرب‌شست ارتش عراق به داعش در غرب موصل 1000 تروریست‌ تکفیری به هلاکت رسیدند

نیروهای مسلح عراق طی پیشروی‌های تازه خود در منطقه غرب موصل (ساحل چپ رود دجله)، حدود 1000 تروریست را از پای درآوردند و 152 خودروی بمب‌گذاری شده را نیز منهدم کردند. با این پیشروی حلقه محاصره تروریست‌ها نیز در این منطقه تنگ‌تر شده است.
به گزارش العالم، نیروهای ارتش عراق پس از تسلط کامل بر ساحل شرقی رود دجله در موصل، وارد بخش غربی موصل شدند و طی این پیشروی تازه، 974 عضو داعش را از پای درآوردند. نیروهای دولتی در این عملیات همچنین 152 خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم و 9 پهپاد را نیز سرنگون کردند. خنثی شدن 500 بمب و 55 کمربند انفجاری و دست‌یابی به مقادیر قابل توجهی مهمات و سلاح‌های جنگی، از دیگر دستاوردهای این عملیات جدید است.
خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از «منابع محلی» استان «نینوا» گزارش داده، داعش شرق موصل را به طول کامل از دست داد و شماری از سرکرده‌های این گروه تروریستی بی‌ساز و برگ و با پای برهنه به بخش غربی موصل گریختند.
در حال حاضر رسانه‌های وابسته به داعش مکررا اعلام می‌کنند که «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروه، در موصل به سر می‌برد. این نوع تبلیغات به تنهایی نشان می‌دهد که داعش از داخل دچار هرج و مرج شده است. در شمال موصل نیز منطقه آزاد تجاری به دست نیروهای ارتش افتاد و از لوث داعش پاکسازی شد.
آزادسازی یک شهر
به گزارش ایسنا، «عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا گفت، نیروهای ارتش عراق شهرستان «تکلیف» در شمال شرق این استان را به طور کامل آزاد کردند. در این عملیات، خسارات زیادی به داعش وارد آمد. در مورد شمار تلفات تکفیری‌ها، گزارشی نرسیده است.
در غرب استان نینوا هم «احمد الاسدی» سخنگوی «بسیج مردمی» اعلام کرد، این نیروها  هم اکنون کنترل مرزهای عراق و سوریه را به منظور ممانعت از ورود کمک برای داعش در اختیار دارند.