kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به یاد شهید علی‌اکبر بختیاری مقدم همرزم حاج قاسم(حدیث دشت عشق)

علی‌اکبر بختیاری مقدم در سال 1343 در محله سرآسیاب فرسنگی از توابع استان کرمان به دنیا آمد. او از فرماندهان محورهای عملیاتی لشکر 41
ثارالله (ع) بود.
خاطرات زیادی از رشادت‌ها و شجاعت‌های این شهید بزرگوار نقل می‌شود از جمله اینکه مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله کرمان به نقل از شهید میرحسینی می‌گوید: در عملیات والفجر ۸ که برای انجام موفق این عملیات شهید بختیاری حدود ۶ماه در منطقه کار کرد و تلاش زیادی برای نیل به اهداف آن داشت، جهت بازدید از محورهای عملیاتی رفته بودیم و حاج قاسم سلیمانی نیز در منطقه حضور داشتند، در همین موقع بیسیم چی به ما خبر داد از بین گرد و غبار منطقه کسی به ما نزدیک می‌شود کمی جلوتر که آمد بیسیم چی گفت این شخص پابرهنه است!
نزدیک‌تر که رسید دیدیم شهید بختیاری است که پابرهنه و خسته به ما نزدیک می‌شود و این برای ما عجیب نبود چرا که خیلی اوقات بچه‌های بسیجی در عملیات‌ها و یا هر جای جبهه بودند کفش‌شان که خراب می‌شد وی کفش‌هایش را به آنها می‌بخشید خود پابرهنه تردد می‌کرد.
خاطره دیگری را سردار حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کند که: در ارتفاعات قلاویزان بودیم و با گروهی از بچه‌ها نشسته بودیم و مشغول بحث بودیم که دیدیم شهید بختیاری خسته و عرق‌ریزان در حالی که بریده بریده نفس می‌کشید بالا آمد، دلیل خستگی‌اش را پرسیدیم گفت اسیر عراقی به شدت مجروح بوده با خودم آوردم که مداوا شود، وقتی اسیر عراقی را دیدیم از دیدن هیکل بسیار درشت وی تعجب کردم و گفتم علی‌اکبر حق داری نفس نفس بزنی این بنده خدا که دوبرابر تو وزن دارد
علی‌اکبر بختیاری در تیرماه 1365 و در منطقه عملیاتی مهران به فیض شهادت نائل آمد. زیارتگاه او در گلزار شهدای کرمان واقع است.
قسمتی از وصیتنامه شهید علی‌اکبر بختیاری مقدم:
در همه دعاها امام زمان (عج) را فراموش نکنید و برای سلامتی وجود مقدس‌شان دعا کنید و در همه امور از حضرتش استمداد بطلبید.
خانواده محترم در هوای زیبای انقلاب انشاءا… می‌توانید گام‌های ارزنده‌ای در جهت حفظ دستاوردهای آن بردارید، من که همیشه از خودم ناامید هستم و احساس می‌کنم نتوانستم هیچگونه خدمتی به اسلام و انقلاب کنم، اما امیدوارم بتوانیم فرزندانمان را آنچنان تقویت کنیم که نیروی قوی و مناسب برای اسلام عزیز باشند.