kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

بوشهر نامزد عنوان پایتخت جهانی کتاب یونسکو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شهر بوشهر همراه با سه شهر یزد، شیراز و نیشابور در جمع شهرهای کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب سال 2019 یونسکو قرار گرفت.
حمیده ماحوزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: بوشهر، دیر، شیراز و نیشابور پارسال به عنوان چهار نامزد نهایی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند. وی بیان کرد: بوشهر همراه به سه شهر دیگر برای کسب عنوان پایتخت کتاب باید تا پایان بهمن‌ماه طرح خود را به یونسکو تحویل دهند.
ماحوزی افزود: پس از ارائه طرح مرتبط با کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب شهرها تا دو سال فرصت دارند با همراهی دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی جایگاه خود را به جایگاهی مناسب برسانند.
وی یادآور شد: در سال گذشته از بین 99 شهر دنیا که نامزد کسب عنوان پایتخت جهانی کتاب بودند شهر آتن یونان به این عنوان ارزشمند دست پیدا کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین با اشاره به برگزاری هفته قرآنی بوشهر گفت: این مناسبت از 11 تا 16 اسفند در قالب برگزاری آئین‌های مختلفی با محوریت قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان، نغمه‌ها و آواهای مذهبی، جشنواره‌های علمی، ادبی و هنری، هنرهای تجسمی و برپایی نمایشگاه با محوریت قرآن و عترت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر است. ماحوزی یادآورشد: رونمایی از نمادهای قرآنی در مرکز شهرستان‌های استان بوشهر و همچنین غبارروبی مرقد آیت‌الله معتقد اهرمی بعنوان نویسنده قرآن رمزدار از دیگر برنامه‌های هفته قرآنی استان بوشهر است.