kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

شلیک پدافند هوایی در مرکز تهران/ پرنده ناشناس از منطقه ممنوعه خارج شد

عصر دیروز یک پهپاد ناشناس وارد آسمان محدوده ممنوعه در مرکز شهر تهران شد که با هوشیاری و عکس العمل به موقع پدافند هوایی مواجه شد.


سرویس سیاسی-

حوالی ساعت 5 عصر دیروز صدای شلیک ممتد ضدهوایی در مناطق مرکزی پایتخت به گوش رسید و توجه‌ها را به خود جلب کرد. این شلیک‌ها که اغلب در حوالی میدان انقلاب بود، چند بار انجام شد.
در همین زمینه امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: یک فروند هلی شات (کوادکوپتر) وارد محدوده پرواز ممنوع در مرکز تهران شده بود که پدافند برابر روش جاری و معمول خودش کار خودش را انجام داد البته پرنده بعد از اینکه اولین رگبارها به سوی آن شلیک شد، از محدوده خارج و دور شد.
وی افزود: با توجه به اینکه لازم است ایمنی مناطق مسکونی و مرکزی شهر هم حتما رعایت شود، بنابراین همکارانم از ادامه تیراندازی‌ها دست کشیدند و با توجه به اینکه پرنده نیز از منطقه پرواز ممنوع دور شده بود، همکارانم دست از تیراندازی کشیدند و الان هم همه چیز آرام است.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: آنچه که رویت کرده بودیم هم البته تهدید خاصی به حساب نمی‌آمد و آنچه که مردم عزیز شنیدند هم در حقیقت اطمینان خاطر آنهاست که فرزندان و برادرانشان در قرارگاه پدافند هوایی کاملا هوشیار و آماده هستند.  
همچنین علی‌اصغر ناصربخت، معاون فرماندار تهران نیز در اولین واکنش‌ها به این قضیه گفت: معلوم نیست این ریزپرنده متعلق به کدام نهاد و سازمان بود و تحقیقات در حال انجام شدن است.
برخی منابع خبری اعلام کردند در پی رویت پرنده ناشناس در مرکز پایتخت و عکس العمل سریع پدافند هوایی، چند فروند از جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز به پرواز درآمده و اقدام به گشت زنی در آسمان تهران کردند.  گفتنی است صبح جمعه سوم دی ماه سال جاری نیز اتفاق مشابهی در همین محدوده روی داده بود که قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درباره شلیک سامانه‌های پدافندی در تهران توضیحاتی منتشر کرد و پرنده بدون سرنشین را یک کواد کوپتر اعلام کرد که برای ساخت یک فیلم مستند، بدون هماهنگی اقدام به پرواز بر فراز شهر تهران کرده بود و مورد اصابت سامانه‌های پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش قرار گرفت.