kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

لوموند: آیت‌الله سیستانی مثل سد در برابر نفوذ آمریکا به عراق ایستاده است

یک روزنامه فرانسوی آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» را بانفوذترین شخصیت در عراق نامیده و نوشت که ایشان سدی مقابل نفوذ آمریکا در عراق است.



روزنامه «لوموند» نوشت، آیت‌الله سیستانی به سدی قوی در برابر نفو‌‌ذ آمریکا در کشور 23 میلیون نفری عراق تبدیل شده است.
این روزنامه فرانسوی تصریح کرد: آیت‌الله سیستانی مراجعان خود را به سادگی در دفترکار تقریبا خالی خود در شهر قدیمی نجف‌ بر روی نیمکت‌ ساده‌ای پذیرش می‌کند و در واقع می‌‌توان گفت که تواضع و فروتنی وی به اندازه قدرت اوست... و هاله‌ نفوذ وی از ایران تا لبنان، از افغانستان تا هند و جنوب آسیا گسترش یافته است.
آیت‌الله سیستانی هرگز اقدام به سخنرانی عمومی نمی‌کند و رسانه‌ها و مطبوعات را به حضور نمی‌پذیرد و از طریق نزدیکانش از اخبار و تحولات مطلع شده و به دقت‌ آنها را پیگیری می‌کند. وی با پوستی خاکستری رنگ و چهره‌ای پوشیده از محاسن سفید و عمامه‌ای سیاه از اولاد پیامبر(ص) بوده و روزی از این دنیا خواهد رفت و خلأ بزرگی در این کشور درگیر جنگ پدید خواهد آمد، شیعیان آیت‌الله سیستانی را دوست دارند و رهبران سنی هم به او احترام می‌گذارند و به نوعی می‌توان از وی به عنوان سدی در برابر نفرت‌های فرقه‌ای و یک هدیه و کمک برای کشور عراق که در حال فرو ریختن است، نام برد.سیدعلی حسینی سیستانی در شهرمشهد متولد شده است. او پس از درگذشت «سیدعبدالاعلی سبزواری»، زمام مرجعیت حوزه علمیه نجف را به دست گرفت.
بغدادی با جلیقه انفجاری
به گزارش فارس، سرهنگ «جان دورین» سخنگوی نیروهای موسوم به «ائتلاف بین‌المللی ضدداعش»، گفت که «ابوبکر بغدادی» سرکرده اصلی داعش، با جلیقه انفجاری می‌خوابد.هرچند این سخنگو گفت که این خبر را از منابع اطلاعاتی شنیده و نمی‌تواند صحت آن را تأیید کند.سرهنگ «استیل وارن»  دیگر سخنگوی نیروهای ائتلاف نیز گفت: امیدوارم بغدادی نشست خبری ما را ببیند، زیرا ما می‌خواهیم بداند که او را شکار می‌کنیم و او را پیدا خواهیم کرد!وی افزود: همانطور که «اسامه بن لادن» استاد او (بغدادی) را پیدا کرده‌ایم و کشتیم، بغدادی را نیز پیدا کرده و مزه عدالت را به او می‌چشانیم. من نمی‌دانم که عدالت برای او یک موشک «هلفایر» یا «سیاه چال» خواهد بود، یا نه اما به هر حال او روزی طعم عدالت را خواهد چشید.این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که هم بن‌لادن و هم بغدادی، به اعتراف مقامات آمریکایی، ساخته و پرداخته این کشور هستند و اصولا آمریکا در مبارزه با پدیده داعش، هیچگاه  صادقانه و جدی عمل نکرده است.