kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
محمد گلریز در گفت‌وگو با کیهان:

جشنواره موسیقی فجر هیچ نسبتی با انقلاب ندارد(اخبار ادبی و هنری)

محمد گلریز، خواننده پیشکسوت معتقد است که جشنواره موسیقی فجر با اینکه با عنوان «فجر» و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود اما هیچ نسبتی با این انقلاب و ارزش‌های آن ندارد.




به گزارش خبرنگار کیهان، سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر درحالی از 24 دی آغاز می‌شود که این جشنواره تا قبل از شروع، با حواشی زیادی همراه بوده است. از جمله این حواشی می‌توان به بایکوت کردن جشنواره از سوی ده‌ها هنرمند موسیقی در اعتراض به عملکرد معاونت هنری و مرکز موسیقی وزارت ارشاد اشاره کرد. مسئولان سی و دومین جشنواره موسیقی فجر همچنین در اقدامی تبعیض‌آمیز، از دعوت خبرنگار کیهان به نشست خبری و اجراهای این جشنواره خودداری کردند!
در همین حال، یک خواننده پیشکسوت نیز جشنواره موسیقی فجر را بی‌نسبت با عنوان «فجر» توصیف کرد.
محمد گلریز، خواننده سرودهای ماندگار انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان اظهار کرد: متأسفانه جشنواره موسیقی فجر سال‌هاست که با هزینه بسیار زیادی با استفاده از نام فجر و به عنوان یکی از جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اما دریغ از اینکه در این جشنواره یادی از انقلاب و شهدا و ارزش‌های انقلاب شود.
وی افزود: البته شنیدم که مسئولان جشنواره موسیقی فجر عنوان کرده‌اند که در این دوره بخشی را به موسیقی انقلاب اختصاص داده‌اند. اما رویکرد جشنواره فجر در این زمینه بیش از آنکه انقلابی باشد، به ملی‌گرایی محدود می‌شود.
خواننده «خجسته باد این پیروزی» تصریح کرد: وقتی جشنواره‌ای توسط دولت جمهوری اسلامی و به مناسبت و با عنوان فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، همه انتظار دارند که آثاری با مضامینی چون انقلاب، مقاومت، دفاع مقدس، شهدا و...  عرضه شود. ما در کشورمان این همه شهید و جانباز داریم که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند موضوع یک اثر هنری باشد. وقتی نام یک شهید در یک اثر هنری برده شود، می‌تواند حس انقلاب را در مخاطب زنده کند. اما برگزار‌کننده‌های جشنواره موسیقی فجر نه تنها به این مضامین بی‌توجهی می‌کنند که با هزینه بیت‌المال از گروه‌های خارجی که آثارشان هیچ ربطی به ما ندارد دعوت به اجرا در این جشنواره می‌کنند.
گلریز در پایان بیان کرد: ما بارها این مسائل را بیان کرده‌ایم، اما هیچ گوش شنوایی نیست. از مسئولان بلند پایه دولتی انتظار می‌رود که درباره این مسائل، از برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر، پرسش شود.