kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
هشدارسازمان بیمه سلامت به مردم

مراقب سوء‌استفاده افراد سودجو از عنوان «بیمه سلامت ایران» باشید

سازمان بیمه سلامت ایران درباره سوءاستفاده از نام این سازمان در ارائه خدمات بیمه درمان، صدور بیمه‌نامه تکمیلی و پایه و دفاتر بیمه درمان به شهروندان هشدار داد.



به گزارش فارس، سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر و به ویژه در سال جاری مشاهده شده که افراد یا شرکت‌هایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان، اعلام می‌کنند که از سازمان بیمه سلامت یا از بیمه سلامت هستند و می‌توانند در قبال پرداخت مبالغی شهروندان را بیمه نمایند و بدین ترتیب با استفاده از عنوان «بیمه سلامت» و سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان، ضمن ارائه چند فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد و کارت و دفترچه بیمه در منزل شهروندان، مبالغی را از آنها اخذ می‌کنند.
در این زمینه ضرورت دارد که ملت شریف ایران به چند نکته توجه کند:
1-سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از سازمان‌های بیمه گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هرگونه فراخوان عمومی را از طریق اطلاعیه در رسانه‌های جمعی به اطلاع مردم می‌رساند. همچنین ثبت نام از افراد فاقد بیمه درمان پایه متقاضی دریافت این بیمه، از طریق سامانه الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی www.bimehsalamat.ir انجام می‌شود.
2-شهروندان توجه نمایند در تماس‌های تلفنی تماس گیرنده اعلام می‌کند دولت برای بیمه شدن آنها مبالغی را پرداخته و آنها اجباراً باید مابه‌التفاوت این مبالغ را به فرد مراجعه‌کننده به درب منزل و یا شرکت تماس گیرنده بپردازند، که غیر قانونی و کذب محض است.
3- هیچ فرد یا شرکتی نمی‌تواند بیمه درمان پایه و یا دفاتر درمانی شهروندان را باطل کند. توجه به این نکته از آنجا ضرورت می‌یابد که در تماس‌های تلفنی وقتی شهروندان اعلام می‌کنند که بیمه درمان پایه دارند و نیازی به خرید مجدد آن را ندارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می‌کند که در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظرش، دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می‌نماید که این ادعا تماس گیرنده خلاف واقع و کذب است.