kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

کوتاه اقتصادی



*عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتی کوثر(کلاک)، شهید عرب سرخی، جماران، توحید از تاریخ 23 دی ماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات کوثر (کلاک) با پیش شماره‌های 3230، 3231 در محدوده کلاک پایین، یاس، رضاقلی، پل فردیس، پل کلاک به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات شهید عرب سرخی با پیش شماره‌های 3374 الی 3377، 3337 الی 3339 در محدوده اتوبان فدائیان اسلام، شهید غیبی، زهره وند و در مرکز مخابرات جماران با پیش شماره‌های 2228، 2229، 2280 الی 2283، 2610 الی 2614 در محدوده خیابان‌های تنگستان 4، فاز 1 و 2، ترانه، روحانی، لاله، نگین، شهید صفری، سعیدی، داروگر، بهشت، ارباب، تاجیک، شهید متقیان، نیلوفر، تاج، شکوفه، نور، عسکریان، کریم‌آبادی و در مرکز مخابرات توحید با پیش شماره‌های 6642، 6643، 6659، 6690 الی 6694 در محدوده خیابان‌های ملکوتی، ستارخان، کوکب و شهرآرا به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* یک مسئول بانک ملت خبر قطع ارسال پیامک برای تراکنش‌های کمتر از 30هزار تومان را تایید کرد.نیک اخلاق رئیس اداره بانکداری شخصی این بانک درگفت‌وگو باخبرنگار ماگفت:با عنایت به افزایش حجم تراکنش‌های شبکه بانکی در ماههای پایانی سالجاری و به منظور آماده سازی زیرساخت‌های فنی در بانک،تا اطلاع ثانوی برای تراکنش‌های کمتر از 300000ریال پیامک اطلاع رسانی ارسال نمی‌گردد.وی افزود:به محض فراهم سازی امکانات مورد نیاز،مجددا این خدمت به مشتریان بانک ارائه خواهد شد.این مسئول بانک ملت زمان مشخصی برای این مسئله اعلام نکرد.
* معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: برخی از واردکنندگان میوه در گمرک کم‌اظهاری می‌کنند که این بار گمرک با هوشیاری توانست جلوی آنها را بگیرد و ۱۵۰ تن موز قاچاق در مرز بازرگان متوقف شد. به گزارش فارس، محمدعلی طهماسبی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قاچاق میوه به کشور گفت: با همکاری ستاد قاچاق مبارزه با کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی در مورد پیشگیری قاچاق میوه به کشور کارهای خوبی انجام شده تا حدی که حجم قاچاق میوه به شدت کاهش یافته است و دیگر میوه به راحتی به کشور قاچاق نمی‌شود. طهماسبی فرایند مبارزه با قاچاق میوه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه این محصولات دوباره به کشور وارد شده اما روند رو به رشدی ندارد و رسانه‌ها در این زمینه حضور گسترده‌ای داشتند که سبب ناامن شدن محیط برای قاچاقچیان شد. وی در پاسخ به اینکه برخی میوه‌های قاچاق از سردخانه‌های اطراف تهران وارد بازار مصرف می‌شود، تصریح کرد: شما چطور به عنوان یک شهروند یا خبرنگار از این موضوع خبر دارید و مسئولان خبر ندارند؟ اخیراً محموله 150 تنی موز قاچاق در مرز بازرگان متوقف شده که حرکت مثبتی به حساب می‌آید.طهماسبی با این پاسخ به طور تلویحی از توضیح بیشتر در مورد انتقال میوه‌های قاچاق از سردخانه‌های اطراف تهران به مراکز عرضه طفره رفت.
* نخستین محموله سازمان اموال تملیکی دیروز در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی بورس کالای ایران، دیروز بیش ازیک هزار و 600 تن ورق فولادی متعلق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با قیمت پایه یک هزار و 500 تومان در هر کیلو عرضه شد که در رقابت خریداران با نرخ یک هزار و 575 تومان به فروش رسید. همچنین ورق‌های معامله شده از کره‌جنوبی وارد شده و با تقاضای 4 هزار 800 تنی در بورس کالا روبه‌رو شد. وزن کلی ورق‌های پذیرش شده سازمان اموال تملیکی در بورس کالای ایران 34هزارو 412 تن از کشورهای کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک بوده است که به صورت عرضه‌های متفاوت روی تابلوی بورس کالای ایران خواهند رفت. گفتنی است، کلیه معاملات سازمان اموال تملیکی در چارچوب همچنین مقررات بورس کالای ایران صورت می‌گیرد و خرید‌ها از سوی معامله گران بدون هیچ نقصی انجام می‌شود. همچنین پس از فروش کامل این محصول سازمان اموال تملیکی در بورس کالا، مقدمات عرضه سایر محصولاتی که شرایط فروش در بورس کالای ایران را داشته باشند، فراهم می‌کند.
* مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از بازار مسکن تهران اعلام کرد در تابستان امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده، نسبت به فصل قبل  0/2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3/3 درصد افزایش داشته‌است.همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 21/1 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 24/9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 22 درصد، افزایش داشته است