kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
سود برجام در جیب فرانسه

پژو : با فروش خودروهایمان به ایران رکورد 6‌ساله را شکستیم

با وجودی که توافق برجام هیچ دستاوردی برای کشورمان نداشت اما غربی‌ها خصوصا فرانسوی‌ها از ناحیه این توافق سود کلانی به جیب زدند.


در همین رابطه، گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد، افزایش فروش خودروهای پژو در ایران در 2016 موجب شد تا این شرکت بهترین عملکرد سالانه خود از سال ۲۰۱۰ تاکنون را به ثبت برساند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد، افزایش فروش خودروهای برند پژو در ایران و ادامه ترمیم بازار خودروی اروپا موجب شده تا میزان تحویل جهانی خودروهای این شرکت در سال گذشته میلادی 5/8 درصد افزایش پیدا کند.
این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، حجم فروش جهانی خودروهای پژو سیتروئن نسبت به 2/972 میلیون دستگاه در سال 2015، افزایش یافته و به 3/146 میلیون دستگاه رسیده است.
رشد فروش خودروهای پژو سیتروئن در سال 2016 موجب شده تا این شرکت بهترین عملکرد سالانه خود از سال 2010 تاکنون را به ثبت برساند و برای اولین بار از سال 2011، از مرز فروش 3 میلیون دستگاه عبور کرده است.
میزان فروش خودروهای پژو سیتروئن در اروپا 3/56 درصد و در خاورمیانه و شمال آفریقا 112/8 درصد رشد داشته که ناشی از لغو تحریم‌های ایران و افزایش فروش در این کشور بوده است.
میزان فروش خودروهای شرکت پژو در چین و جنوب شرق آسیا 1‍5/98 درصد و در منطقه اوراسیا که روسیه را نیز در بر می‌گیرد، 12/58 درصد کاهش یافته است.