kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر از دیروز آغاز شد

تقابل استقلال و نفت، رقابت شانه به شانه پرسپولیس و تراکتورسازی

بازی‌های لیگ برتر پس از پایان تعطیلی نیم فصل مجددا از سر گرفته شد و در مهمترین دیدارهای هفته شانزدهم نفت تهران میزبان استقلال است و تیم پرسپولیس با سایپا دیدار می‌کند.



سرویس ورزشی-

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از دیروز آغاز شد و در نخستین بازی تیم نفت آبادان با سرمربیگری فیروز کریمی موفق شد صبای قم را با نتیجه دو بریک شکست دهد. در این بازی کیوان امرایی (58) صبای قم، حکیم نصاری (73) و (90) صنعت نفت گلزنی کردند. اما در ادامه دیدارهای هفته شانزدهم ۷ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود که در ادامه به برخی از بازی‌های مهم اشاره می‌شود.
استقلال خوزستان- تراکتورسازی
شاگردان پورموسوی در حالی میزبان تیم تراکتورسازی هستند که اخیرا در این تیم پرداختی‌هایی صورت گرفته و به لحاظ روحی روانی در شرایط بهتری قرار دارند. هرچند که آنها شباهتی به تیم فصل گذشته خود ندارند ولی انتظار می‌رود که بتوانند نمایش قدرتمندی برابر تراکتورسازی رده دومی ارائه دهند. تیم فوتبال تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات تاکنون موفق به جذب احمد نوراللهی و امید عالیشاه شده و از آن طرف سروش رفیعی بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی جدا شده و باید دید تیم تراکتورسازی چگونه جای خالی رفیعی را پر می‌کند. از طرفی وضعیت جاسم کرار و تراکتورسازی هم چندان مشخص نیست و شاید تراکتوری‌ها در این زمینه هم دچار مشکل شوند.
نفت تهران – استقلال
دو تیم نفت و استقلال قبل از شروع نیم فصل در چارچوب جام حذفی به مصاف هم رفتند که شاگردان علی دایی در نهایت موفق به حذف استقلال شدند. آن دیدار حواشی زیادی را با خود به همراه داشت از جمله اینکه علی دایی مدعی شد فحاشی‌ها علیه او سازمان‌یافته بوده است. دلخوری‌ها ادامه داشت تا اینکه باشگاه استقلال رسما از علی دایی شکایت کرد و در همین زمان باشگاه نفت از دادن ایمان مبعلی به استقلال خودداری کرد.این دیدار شاید تا حدی جنبه انتقامی هم برای استقلالی‌ها داشته باشد ولی این روزها وضعیت استقلال هم چندان جالب نیست. آنها با مشکلات زیادی در داخل تیم‌شان روبه‌رو هستند. جابر انصاری هافبک استقلال قطعا در این دیدار به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و بر اساس برخی اخبار انتظار می‌رود علیرضا منصوریان بار دیگر سید حسین حسینی را درون دروازه تیمش قرار دهد. نتیجه دیدار نفت و استقلال می‌تواند استقلال را وارد جریان تازه‌ای کند و به همین دلیل انتظار می‌رود که استقلالی‌ها برای سه امتیاز بازی تلاش زیادی کنند.
پرسپولیس- سایپا
آخرین دیدار هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم پرسپولیس و سایپا برگزار می‌کنند. پرسپولیس به عنوان قهرمان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر امیدوار است با خریدهایی که داشته، بتواند مقتدرانه‌تر از نیم فصل اول بازی کند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد. پرسپولیس از ملی‌پوشان زیادی برخوردار است و این مسئله توقعات را از این تیم بالا برده است. از طرفی برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم در اظهاراتی به انتقاد از اردوی تیم ملی پرداخته بود. همین مسئله باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس زودتر از سایرین به تیمشان بازگردند. به لحاظ کلی شانس پیروزی پرسپولیس در این دیدار خیلی بیشتر از سایپا است. تیم فوتبال پرسپولیس از خط دفاعی مستحکم و خط حمله قدرتمندی برخوردار است. آنها از هماهنگی بالایی برخوردارند و از آن طرف تیم سایپا در گلزنی دچار مشکل است. تیم سایپا در طول فصل جاری ضعیف‌تر از انتظارها ظاهر شده و حتی یک بار حسین فرکی از سمتش در این تیم استعفا داده است. شاید پیروزی برابر پرسپولیس بتواند تیم سایپا را از بحران فعلی خارج کند و از آن طرف پرسپولیس را وارد بحران کند.
فاصله کم امتیازی پرسپولیس با تراکتورسازی باعث می‌شود تا برانکو ایوانکوویچ سایپا را دست کم نگیرد و برای سه امتیاز، تیمش را آرایش کند. برانکو و فرکی در تیم ملی فوتبال ایران مدت زیادی با یکدیگر همکار بودند و تقابل‌شان قطعا از جذابیت‌های خاصی برخوردار است. در فصل نقل و انتقالات تیم فوتبال پرسپولیس خریدهای مهمی را انجام داد. آنها توانستند سامان نریمان جهان و سروش رفیعی را جذب کنند و از این تیم احمد نوراللهی، امید عالیشاه، شهاب زاهدی و محمد رحمتی جدا شدند. در آن سو تیم سایپا، ایوب کلانتری، حامد لک، عزت‌الله پورقاز، محمدرضا خلعتبری و محمدرضا سلیمانی را جذب کرد تا شکلی جدید از خود در نیم فصل دوم ارائه دهد. از این تیم مهدی بدرلو، رینالدو زاکاریاس و مسعود حسن‌زاده هم جدایی‌اش از این تیم تقریبا تمام شده است.
برنامه کامل دیدارهای هفته شانزدهم به شرح زیر است:
پنجشنبه ۲۳ دی ۹۵: ( *پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز ساعت ۱۵ ، *نفت تهران- استقلال تهران ساعت ۱۶:۳۵ ، *استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز ساعت ۱۵:۳۰ )
جمعه ۲۴ دی ۹۵: ( *ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان ساعت ۱۴ * پرسپولیس- سایپا ساعت ۱۶:۳۵، پدیده- فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۱۴ ، *ذوب آهن اصفهان- سیاه جامگان مشهد ساعت ۱۵ )