kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

ترور 5 دیپلمات امارات در افغانستان /طالبان: کار ما نبود

بنابر اعلام وزارت خارجه امارات، پنج دیپلمات این کشور بر اثر انفجار روز سه‌شنبه بمب در شهر «قندهار» افغانستان کشته شده‌اند. گروه تروریستی طالبان هرگونه ارتباط با این انفجار را رد کرده است.



وزارت خارجه امارات اعلام کرده، بر اثر انفجار تروریستی در قندهار، پنج دیپلمات اماراتی کشته شده‌اند و علاوه بر آن، «جمعه محمدعبدالله الکعبی» سفیر امارات در افغانستان هم به همراه حاکم قندهار در این انفجار مجروح شده‌اند.در پی وقوع این حادثه تروریستی، برخی منابع طالبان را مسئول آن دانستند. اما «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان، اعلام کرده که انفجار فوق هیچ ربطی به طالبان ندارد. سخنگوی طالبان همچنین، مدعی شده که این انفجار به دلیل اختلافات داخلی بین مقامات دولت به وقوع پیوسته است.اما، فرمانده نیروهای پلیس استان قندهار می‌گوید، انفجار فوق کار مشترک دستگاه اطلاعاتی پاکستان و «شبکه حقانی» بوده است.
3 روز عزای عمومی در امارات
همچنین، در پی وقوع این انفجار که در مجموع 11 کشته و 12 زخمی برجای گذاشته، دولت امارات در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد و امیر امارات هم به خانواده دیپلمات‌های فوق تسلیت گفت. امارات به همراه قطر و عربستان طی سال‌های گذشته از عناصر طالبان در افغانستان حمایت می‌کرده‌اند.دیروز از شهر کابل نیز خبر رسید، شمار کشته‌های دو حمله انتحاری مقابل در اصلی پارلمان در غرب این شهر، به 56 نفر و مجروحان هم به حدود 100 تن افزایش یافت. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، رسما مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت. این حمله تروریستی روز سه‌شنبه اتفاق افتاده است.