kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

محکومیت 3 انقلابی بحرین به اعدام پس از هفته‌ها شکنجه!

چهار سازمان حقوق بشری تأييد حکم اعدام سه فعال بحريني از سوی دستگاه قضایی آل‌خلیفه را محکوم و اعلام کردند، آل‌‌خلیفه از این سه نفر زیر شکنجه اعتراف گرفته است.




«سازمان آمريکايي‌ها براي دموکراسي و حقوق بشر در بحرين، «انستيتو حقوق و دموکراسي بحرين»، «مرکز حقوق بشر بحرين» و «مرکز اروپايي دموکراسي و حقوق بشر» از  رژیم آل‌خلیفه خواستند اين افراد را به دليل محاکمه ظالمانه و همچنين با توجه به اينکه زير شکنجه از آنها اعتراف گرفته شده است فورا آزاد کند.
اين سازمان‌ها همچنین خواستار بازگرداندن تمام بحريني‌هايي شدند که از آنها سلب تابعيت شده به ویژه آن که حکومت بحرين از محاکمه عادلانه آنها طفره رفته است. «حسين عبد‌الله»، مدير اجرايي سازمان «آمريکايي‌ها براي دموکراسي و حقوق بشر» تصريح کرد «تمام شواهد حکايت از آن دارند که بحرين هنوز هم به حرکت خود در مسير نقض حقوق قضايي افراد ادامه مي دهد و صدور چنين حکمي ضد قربانيان شکنجه و گرفتن اعتراف از آنها به زور شکنجه، گوياترين شاهد بر اين مدعاست.» وي افزود: «اين نوع برخوردهاي قضايي بايد در سطح بين‌الملل به شدت محکوم شوند. همچنين تا زماني که بحرين پايبندي خود به انجام اصلاحات در زمينه حقوق بشر را اثبات نکرده بايد فروش اسلحه از سوي آمريکا به دولت اين کشور بايد ممنوع شود.»
گفتنی است به دلیل حمایت مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر از رژیم‌های مرتجع عربی، سازمان‌های مردم نهاد در کشورهای غربی همواره تلاش می‌کنند خیانت دولتمردان خود را با صدور بیانیه و... جبران کنند.