kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
وزارت دفاع کره جنوبی خبر داد

طرح کره ‌شمالی برای حمله اتمی به آمریکا جدی است

مقامات کره جنوبی می‌گویند پیونگ یانگ 50 کیلوگرم پلوتونیوم در اختیار دارد که می‌تواند با آن 10 بمب اتم بسازد و خاک آمریکا را هدف قرار دهد. بنابر اعلام سئول، تهدید اتمی کره علیه آمریکا جدی است.



وزارت دفاع کره جنوبی روز گذشته گفت کره شمالی 50 کیلوگرم پلوتونیوم مناسب برای ساخت تسلیحات اتمی در اختیار دارد که قادر است کلاهک‌های اتمی در ابعاد کوچک بسازد و اورانیوم را غنی‌سازی کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت دفاع کره جنوبی موشک‌های کره شمالی و تسلیحات اتمی این کشور را «تهدیدی جدی برای آمریکا» عنوان کرد و گفت «کره شمالی قصد دارد تسلیحات اتمی خود را افزایش داده و خاک آمریکا را هدف قرار دهد.»
یک روزنامه رسمی کره شمالی نیز در همین رابطه با اشاره به ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی پیونگ یانگ اعلام کرد آمریکا در حاشیه امن قرار ندارد. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا در پیام خود به مناسبت سال 2017 در تلویزیون این کشور رسما اعلام کرده بود که پیونگ یانگ در مراحل نهایی آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما قرار دارد. روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کارگر این کشور نیز در گزارشی نوشته است، ساخت و تولید این موشک یکی از برجسته‌ترین پیشرفت‌های نظامی کره شمالی محسوب می‌شود.
 این روزنامه همچنین نوشته که آمریکا حتی اگر 10 هزار کیلومتر هم از کره شمالی دور باشد در امنیت نخواهد بود و دیرزمانی نخواهد پایید که قلب آن کشور با موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی هدف قرار خواهد گرفت. «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اما در سخنانی تاکید کرد، آمریکا آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی را زیر نظر می‌گیرد و تا زمانی که این موشک تهدیدی نباشد، آن را سرنگون نخواهد کرد و به جای آن اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند.