kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

درخواست 180 ژنرال آمریکایی از ترامپ برای توقف شکنجه در زندان‌های آمریکا

180 افسر نظامی و ژنرال آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور جدید آمریکا، با ادامه شکنجه در زندان‌های این کشور مخالفت کردند.


غرق مصنوعی، تجاوز جنسی، تحمیل هفته‌ها گرسنگی و سرما و گرمای طاقت‌فرسا، سلول‌های مخوف انفرادی، صداهای سرسام‌آور، تزریق موادمخدر و توهم‌زا از جمله شکنجه‌های رایج در زندان‌های آمریکا است که تاکنون صدای خیلی‌ها را در آورده اما همه مسئولین آمریکایی با وجود انتقادهایی که به ظاهر مطرح می‌کنند، عملا همه این اقدامات وحشیانه را در جهت منافع آمریکا می‌دانند
گزارش‌ها، مشاهدات و اظهارات برخی نجات یافتگان از زندان‌های مخوف آمریکا حاکی است، ماموران از هیچ اقدامی برای «شکستن» روحیه زندانی فروگذار نمی‌کنند. شکنجه‌هایی که انسان را از انسان بودن خود خارج می‌کند.
به همین خاطر، 170 ژنرال آمریکایی در نامه‌ای از «دونالد ترامپ» خواسته‌اند که جلوی شکنجه زندانیان گرفته شود در این نامه که به امضاء 176 افسر نظامی از تمام بخش‌های ارتش آمریکا خطاب به ترامپ رسیده آمده است: شکنجه غیرضروری است.
 بر اساس تجربه ما و تجربه بازجوهای ارشد کشور که از لحاظ علمی نیز مورد تایید قرار گرفته است، معتقدیم روش‌های قانونی بازجویی مؤثرترین راه برای دستیابی به اطلاعات هستند.
در میان امضاءکنندگان این نامه، دو فرمانده سابق ارتش آمریکا در افغانستان و همچنین «ژنرال ویلیام اچ مک ریون»، فرمانده عملیات ویژه، به چشم می‌خورد که ماموریت نظارت  بر حمله و کشتن «بن لادن» را برعهده داشت.
ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی مقدماتی خود اعلام کرده بود که به روش «غرق مصنوعی» علاقه‌مند بوده و اینکه درصورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روش‌هایی به مراتب بدتر از «غرق مصنوعی» را برای بازجویی مورد استفاده قرار خواهد داد.
 این مقامات نظامی با اشاره به بیش از 6000 ساعت تجربه کاری خود نسبت به اظهارات ترامپ ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند نه تنها این روش در قوانین بین‌المللی غیرقانونی است بلکه بهترین راه برای رسیدن به اطلاعات به شمار نمی‌رود.
حتی سناتور «مک‌کین» نیز نسبت به بازگرداندن استفاده از این روش هشدار داد و اذعان کرد که استفاده از روش غرق مصنوعی وجهه آمریکا در جامعه بین‌الملل را زیر سؤال برده است.
وی اخیرا در مجمع سالانۀ انجمن امنیت بین‌المللی در هالیفاکس گفته بود: به کارهایی که قرار است ترامپ انجام دهد علاقه‌ای ندارم، ما بار دیگر از غرق مصنوعی استفاده نخواهیم کرد. ما افراد را شکنجه نخواهیم کرد. این روش مؤثر نیست.
نظامیان و نیروهای اطلاعاتی آمریکایی طی16 سال گذشته، بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه را در مناطق غرب آسیا و در زندان «گوانتانامو» شکنجه کرده‌اند.