kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

تاکید سردار غیب‌پرور بر پرهیز از اقدامات تشریفاتی در بسیج

رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: از خود سؤال کنیم که ما برای استمرار انقلاب اسلامی چه کاری باید انجام دهیم؟ بیاییم در بسیج به عنوان یکی از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی تشریفاتی کار نکنیم و اثربخش باشیم.


به گزارش فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان با اشاره به سالروز عملیات کربلای 5 و ایثارگری‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس، گفت: عملیات کربلای 5 در سرمای زمستان و منطقه فوق‌العاده سخت شلمچه انجام شد اما پیروزی ما در این عملیات اثرات بسیاری مهمی در عرصه‌های سیاسی و نظامی برای نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان داشت.
وی ابراز داشت: شلمچه نقطه‌ای از بهشت است و کسی نمی‌تواند شک کند که شلمچه قدمگاه حضرت حجت(عج) نیست.سردار غیب‌پرور با اشاره به جایگاه مساجد در روند انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ما از مساجد به عنوان هسته‌های اصلی دفاع از انقلاب غفلت کرده ایم و باید توجه دوباره‌ای به جایگاه مساجد داشته باشیم و اولویت کاری ما نیز بسیج مساجد و محلات خواهد بود.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ضرورت اثر بخشی در فعالیت بسیج، افزود: ما باید اساس کار خودمان را در بسیج بر روی میزان اثربخشی و تاثیر فعالیت‌های بسیج در تمام سطوح جامعه قرار دهیم و البته شاخص‌های اثربخشی را باید تعریف کنیم.
وی گفت: بسیج نیاز به نسخه دادن از بالا به پایین ندارد، از خود سؤال کنیم که ما برای استمرار انقلاب اسلامی چه کاری باید انجام دهیم؟ بیاییم در بسیج به عنوان یکی از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی تشریفاتی کار نکنیم و اثربخش باشیم.سردار غیب پرور مؤلفه مهم دیگر را ضرورت آسیب شناسی در بسیج دانست و ادامه داد: ما باید خود را به صورت مداوم نقد کنیم، آیا ما نیاز به حضور 22 قشر بسیج در هر شهری داریم؟ برای نمونه ما در بعضی از شهرها یک خانه بهداشت نداریم اما در آن شهر بسیج جامعه پزشکی احداث شده است.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر روی ضرورت تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز، بیان داشت: ما باید با تشکیل گروه‌های اندیشه ورز و با همکاری بسیج پیشکسوتان هم راجع به اقشار بسیج و هم مسائل مختلف جامعه به آسیب‌شناسی بپردازیم و مشکلات بسیج و جامعه را حل کنیم.