kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

تقدیر از کیهان در مراسم بزرگداشت یک نویسنده(اخبار ادبی و هنری)

اولین شب از «مراسم اوج هنر» با پاسداشت جایگاه گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس، با حضور چهره‌های فرهنگی و خانواده‌های شهدا در سازمان اوج برگزار شد.



در ابتدای این مراسم که خانواده‌های شهیدان همت، کریمی، دستواره، وزوایی، همدانی و جاویدالاثر متوسلیان، در کنار چهره‌هایی چون سردار کوثری، سردار کاظمینی، سردار باقری، سردار ریوندی، کیومرث هاشمی، محسن مؤمنی شریف، اصغر آب‌خضر، و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری حضور داشتند، نادر طالب‌زاده گفت: سردبیری نصیری را نباید فراموش کرد؛ روزنامه‌نگاری که زود از خاطرات رفت اما منشأ آثار و خدمات حیرت‌انگیزی شد. کیهان در آن سال‌ها نه تنها چندین وزیر را به دادگاه کشاند بلکه باید گفت بزرگانی چون گلعلی از محصولات آن دوران کیهان هستند که در آن ایام به نوشتن در کیهان مشغول بودند.مسعود ده‌نمکی هم در این مراسم گفت: در جشنواره فجر یکی از هنردوستان آمریکایی گفت من تعجب می‌کنم که برخی از فیلمسازان شما مدام در تلاش هستند تا فیلم ضدجنگ بسازند در صورتی که تمام دنیا اعتراف می‌کند صدام متجاوز بود. به همین خاطر من واقعیت جنگ شما را از فیلم‌های شما درک نمی‌کنم بلکه واقعیت‌های جنگ شما را از افرادی مثل آوینی و حاج بخشی می‌توان درک کرد. جذابیت کار گلعلی بابایی هم به همین خاطر است که واقعیت جنگ را نشان می‌دهد. از همین رو من ترجیح می‌دهم به جای تعریف کردن از آقای گلعلی بابایی به کاری که او کرد بپردازم.
اصغر نقی‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون هم اظهار داشت: گلعلی بابایی روایتگر افتخارآفرینی‌هایی است که با در قبر خوابیدن‌ها، کمیل خواندن‌ها و... باعث شدند در برابر ماشین جنگی عراق ایستادگی کنیم.
گلعلی بابایی هم در مراسم بزرگداشت خود به ژرفای نگرش مقام معظم رهبری به مقوله کتاب به خصوص در حوزه ادبیات پایداری اشاره کرد و ضمن بیان خاطرات خود از تشرف به محضر رهبری گفت: حقیقتا توجه مقام معظم رهبری به کتاب حیرت‌انگیز است. اهمیت کتاب در نگاه ایشان تا حدی است که برای مثال درباره کتاب «همپای صاعقه» هنگامی که به محضر رهبری تشرف پیدا کردیم تسلط و اشراف ایشان از بنده و حسین بهزاد بر موضوعات و مطالب کتاب بیشتر بود.او همچنین نقش همسرش در نگاشتن آثار را بسیار پررنگ قلمداد کرد و گفت: یقینا اگر خداوند اجری برای نگارش این کتاب‌ها برای من در نظر گرفته باشد باید به همسر من نیز بدهد چراکه جو آرامی که ایشان برای من ساختند زمینه را برای موفقیت بنده در نگارش کتاب‌ها فراهم کرد.