kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
رئیس ‌قوه قضائیه:

آمریکا می‌خواهد ملت را از آرمان‌های بزرگ انقلاب دور کند

رئیس ‌قوه قضائیه با اشاره به توصیه‌های اخیر جان کری به ترامپ برای فشار به ایران، گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند ملت ایران را از اهداف و آرمان‌های بزرگ انقلاب دور کنند در حالی که این خیال باطلی است.



به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس ‌فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سال‌های متمادی قبل از انقلاب از مجاهدان خستگی‌ناپذیر، بعد از انقلاب یار صدیق حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و در همه فراز و نشیب‌های انقلاب، شخصیتی تاثیر‌گذار بود.
آملی لاریجانی با بیان اینکه ارتحال ایشان بسیار ناگهانی و تکان‌دهنده بود، تصریح کرد: این حادثه، سرنوشت محتوم همه ابناء بشر و خصوصا بیدارباشی برای همه ما مسئولان است تا همگی خود را برای تنهایی و مسیر بی‌نهایت پس از مرگ آماده کنیم.
وی با اشاره به سالروز قیام 19 دی مردم قم، این قیام را قیامی معنادار و سرآغاز آخرین حرکت‌های منجر به انقلاب اسلامی دانست و افزود: رژیم طاغوت گمان می‌کرد که میان مردم و روحانیت فاصله انداخته و شاید با انتشار مقاله‌ای توهین‌آمیز علیه حضرت امام(ره) قصد داشت این فاصله را بسنجد اما بحمدالله با حضور مردم بصیر در صحنه، این خیال باطل آنها از بین رفت.
رئیس ‌دستگاه قضا با بیان اینکه تلاش برای انشقاق میان مردم و روحانیت هنوز هم وجود دارد، به برخی دیدگاه‌ها از جمله تز اسلام منهای روحانیت اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امام نسبت به آن بسیار حساسیت نشان می‌داد همین تز اسلام منهای روحانیت بود که آن را خیانت به اسلام و مردم می‌دانست. امروز هم تلاش‌هایی در این عرصه صورت می‌گیرد که برای خنثی کردن این نقشه‌های خائنانه باید مردم و روحانیت به هوش باشند.
آملی لاریجانی ادامه داد: مسئله جدایی مردم از روحانیت فقط بحث اشخاص روحانی نیست بلکه مقصود افرادی که این دیدگاه را دنبال می‌کنند، جدا شدن مردم از تعالیم و آموزه‌های دینی است زیرا می‌دانند حاملان این آموزه‌ها، متخصصان و عالمان دین هستند.
وی با بیان اینکه حمله به روحانیت و اشخاص روحانی در باطن، حمله به تعالیم دینی است، خاطر نشان کرد: ما این تعبیر را قبول نداریم که روحانیت یک قشر است بلکه از نگاه ما روحانیون متخصصانی هستند که تخصصشان بازنشر تعالیم و آموزه‌های دینی است.
رئیس ‌قوه قضائیه با تاکید مجدد بر لزوم هوشیاری نسبت به تلاش‌های تفرقه‌افکنانه میان مردم و روحانیت تصریح کرد: هم روحانیت باید توجه کند که اعمال، گفتار و کردارش جذب‌کننده باشد نه دفع‌کننده و هم مردم باید با بصیرت هر چه بیشتر، ارتباط خود را با روحانیت حفظ کنند تا توطئه‌های خائنانه دشمن در این زمینه هیچ مجالی نداشته باشد.
آملی لاریجانی با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا و توصیه او به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب این کشور مبنی بر افزایش فشارها به ایران اظهار داشت: متاسفانه این شخص در آخرین لحظات حضور خود در کسوت وزارت امور خارجه و در زمان خداحافظی، بار دیگر زهر خود را ریخت، گرچه به نظر می‌رسد که چنین اظهاراتی از ناحیه کسی که در مسیر مذاکره و برجام حضور داشته و ظاهرا برای رفع تحریم‌ها تلاش کرده عجیب باشد اما هیچ چیز از دشمن عجیب نیست زیرا طبیعت چنین دشمنی همین است.
وی افزود: توصیه جان کری به ترامپ مبنی بر تشدید تحریم‌ها به منظور عقب‌نشینی ایران از توسعه برنامه موشکی و حمایت از جریان مقاومت در منطقه، نشان‌دهنده بازگشت آمریکا به نقطه اول و درس نگرفتن از تجربیاتی است که در این سال‌ها به دست آورده است. متاسفانه آمریکایی‌ها از این تجربیات پند نمی‌‌گیرند و تلاش دارند که ملت ایران را از اهداف و آرمان‌های بزرگ انقلاب دور کنند در حالی که این خیال باطلی است و ما امیدواریم که مردم و مسئولان با همدلی واتحاد و از همه مهمتر با تبعیت از فرامین و ارشادات مقام معظم رهبری، مسیرهای دشوار انقلاب را به سلامت طی کنند.
بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون پیش‌نویس آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در دستور کار جلسه مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از این آیین‌نامه به تصویب رئیس ‌قوه قضائیه رسید.