kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

اسرائیل: جنگیدن با ارتش نیابتی ایران بسیار سخت است

یک مقام ارشد امنیتی اسرائيل گفت: جنگیدن با ارتش‌های نیابتی ایران برای ما بسیار سخت است.



روزنامه جروزالم‌پست از قول این «مقام ارشد اطلاعاتی، امنیتی» که نام وی را فاش نکرد نوشت: این روزها شاهد آن هستیم که منطقه خاورمیانه دچار تغییرات ژئواستراتژیک بسیار زیادی شده است. با توجه به این تغییرات باید اذعان کنیم که این خاورمیانه، دیگر خاورمیانه قدیم نیست.
وی یادآور شد: ایران و  تفکراتی که این کشور دارد، کل خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است. دکترین ایران بر اساس درگیری غیرمستقیم، استفاده از موشک و راکت است. کشور ایران ده‌ها هزار موشک دارد. آنها همچنین روش‌هایی مانند حفر تونل و درگیری‌های زیرزمینی را مدنظر دارند.
وی تصریح کرد: طرز تفکر ایران منجر به شرایطی بسیار خطرناک شده است. ایران در تلاش برای استفاده از راه دور از گروه‌های مختلف در مناطق مختلف خاورمیانه است. این کشور در واقع با جذب افراد و گروه‌ها در کشورهای مختلف، ارتشی نیابتی برای خود تشکیل داده است که جنگیدن با این ارتش بسیار سخت است.
وی گفت: ارتش اسرائيل باید خود را برای مقابله با تهدیدهای حزب‌الله و حماس و دیگر گروه‌های تندرو آماده کند.
در همین حال «مردخای کید‌‌ار» شرق‌شناس صهیونیست در پایگاه خبری سیدرنیوز نوشت: با اعلام پیروزی از سوی رهبران سوریه، لبنان، یمن و عراق، ایران پیروز منطقه و عربستان بزرگ‌ترین شکست‌خورده است.
کیدار نوشت: به همین زودی بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه از پیروزی‌اش سخن خواهد گفت و در همین حال برخی سازمان‌های طرفدار ایران در لبنان، یمن و عراق نیز پیروزی خود را اعلام می‌‌کنند و در این زمان است که عربستان شکست‌خورده بزرگ در این درگیری‌ها خواهد بود.
وی با پیش‌بینی این که ریاض تا 5 سال دیگر ورشکسته می‌شود، افزود: بعد از درگیری‌های حلب شهر الرقه پایتخت داعشی‌ها می‌شود اما سقوط حلب و امکان سقوط الموصل در عراق منجر به سقوط الرقه هم خواهد شد. مهم‌ترین عامل این است که ارتش اسد زمام امور را به دست گرفته و سربازانش با اعتماد به نفس و روح مبارزه بازمی‌گردند.
در مقابل شورشیان که در سال‌های گذشته شکست خورده‌اند ضعیف‌تر شده و آنان که از ابتدا وحدت نداشتند اکنون بهای آن را پرداخت و  اگر همین روند در سوریه ادامه یابد به احتمال زیاد اسد چند ماه دیگر از پیروزی بر شورشیان و ارتش آزاد و داعش سخن خواهد گفت. اکنون حتی السیسی در  مصر هم متوجه شده که محور ایران، برنده جنگ در منطقه است.