kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
با حضور فرمانده سپاه

49 خانواده محروم اطراف اسلامشهر به همت سپاه صاحب خانه مناسب شدند

فرمانده کل سپاه پروژه ساماندهی قلعه سیمون اسلامشهر و واگذاری 49 واحد مسکونی به ساکنین این روستای محروم را افتتاح کرد.


به گزارش فارس، این پروژه به مساحت 5 هزار متر مربع در قالب 17 بلوک دو طبقه و 5 بلوک سه طبقه ساخته شده است و ساکنین آن از محرومان و سیل زدگان سال 1371 استان گلستان هستند که در آن زمان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و سکونت در روستای قلعه سیمون شدند.
از طرف همه دولت‌های بعد از جنگ
 از مردم قلعه سیمون عذرخواهی می‌کنم
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در این مراسم با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: رسیدگی به محرومین و مستضعفین و توجه به آنها کار اصلی انقلاب اسلامی است، چرا که هدف اصلی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ایجاد عدالت اجتماعی است.
وی با ابراز تأسف از وجود مناطق محروم در 38 سال پس از انقلاب اسلامی، ‌افزود:‌ گرچه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از استقرار خود درگیر جنگ و تحریم و مشکلاتی دیگر بود، اما در موضوع رسیدگی به محرومین آن‌طور که باید عمل نکرده است.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه رسیدگی به محرومین وظیفه همگان است، به وضعیت روستانشینان قلعه سیمون در سال‌های پس از سیل گلستان و تخریب این روستا اشاره کرد و گفت:‌ من از طرف همه دولت‌های بعد از جنگ از مردم روستای قلعه سیمون که پس از سیل گلستان زندگی ناخوشایندی را تحمل کردند و کسی زودتر به آنها فکر نکرد و مشکلاتشان را برطرف ننمود، عذرخواهی می‌کنم.
سرلشکر جعفری در بخش‌ دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین فراوانی مناطق محروم در حاشیه تهران است، ابراز داشت: با توجه به فراوانی مناطق محروم در حاشیه تهران فرصتی برای مسئولان استان تهران فراهم شده که در محرومیت‌زدایی از این مناطق حاشیه‌ای از یکدیگر سبقت بگیرند.
به گزارش فارس، وی گفت: مشکل و نیاز مناطق محروم صرفا مربوط به مسائل زیرساختی و تأمین مسکن نمی‌شود، بلکه لازم است پس از تأمین سلامتی مردم این مناطق، اشتغالزایی نیز در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امیدواریم با توسعه محرومیت‌زدایی و سازندگی، شاهد حرکت سریعی در رفع بی‌عدالتی اجتماعی در سطح کشور باشیم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله قلعه سیمون به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و آبادانی تبدیل شود.