kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    لاستیک تریلر حادثه آفرید
تبریز- خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: باز شدن لاستیک تریلر و برخورد به خودروی پراید حادثه آفرید.
وحید شادی‌نیا گفت: با اعلام سانحه رانندگی در 15 کیلومتری آذرشهر به طرف عجب‌شیر امدادگران این مرکز فورا به  محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: لاستیک تریلر هنگام حرکت در جاده باز و به خودروی پراید برخورد که دراثر آن راننده 46 ساله پراید فوت و 3 سرنشین آن نیز مجروح شدند که به بیمارستان آذر شهر انتقال یافتند.
توقیف کالای قاچاق
بوشهر- ایرنا:  فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: براساس اخباردریافتی یک فروند لنج باری حامل کالای ممنوعه قصد ورود به اسکله بندر دیر را داشت که بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت.
سرتیپ قلندر لشکری افزود: ماموران برای بررسی موضوع به محل استقرار شناور اعزام و براساس دستور قضایی از شناور بازدید کردند که مقادیر زیادی سیگار با مارک‌های مختلف، شربت و سایر کالاهای ممنوعه و قاچاق به ارزش 185 میلیارد ریال کشف شد.
گفتنی است شناور مزبور توقیف و متهمان با تشکیل پرونده مربوطه به مراجع قضایی معرفی شدند.
انفجار کوره ذوب فلز
قزوین- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از انفجار کوره ذوب مواد فلزی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مأموران این فرماندهی پس از کسب خبر از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر انفجار کوره ذوب مواد فلزی در شرکت الوند فولاد آریا واقع در شهرک صنعتی حیدریه سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ رسول فراهانی ادامه داد: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد این کوره ذوب مواد فلزی به دلایل نامعلومی منفجر شده که در اثر آن سه کارگر نیز مجروح  و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
فروش داروی غیرمجاز
کرمان- ایرنا: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ماموران انتظامی از فعالیت داروخانه‌ای که اقدام به توزیع و فروش داروهای غیرمجاز قاچاق می‌کرد، با خبر شدند.
سرهنگ «یدالله حسن‌پور» افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی داروخانه مورد نظر در شهر کرمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، از محل مورد نظر بازرسی شد.
وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از داروخانه مذکور 17 هزار و 160 عدد انواع قرص و دارو و پنج هزار و 116 عدد لوازم پزشکی فاقد اسناد و مدارک گمرگی کشف شد که کالاهای کشف شده به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد.
 نزاع اراذل و اوباش
ایذه- خبرگزاری فارس: فرماندار ایذه اظهار کرد:  درگیری بین چند نفر از اراذل و اوباش در یکی از محله‌های این شهرستان به زخمی شدن 5 نفر منجر شد.
محسن بیرانوند با بیان اینکه یکی از افراد شرکت‌کننده در این نزاع از مجرمان دارای حبس بوده که پس از مرخصی به زندان بازنگشته و متواری شده است افزود: یکی از مجروحان این درگیری در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت ولی سایر افراد شرکت‌کننده در این درگیری از محل متواری شدند.
پرونده این درگیری توسط ماموران انتظامی تحت پیگرد است.
بازداشت قماربازان مجازی
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران 17 تارنمای قماربازی و شرط‌بندی آنلاین در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار داشت: مدیران سایت‌های مذکور از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی اقدام به برگزاری شرط‌بندی آنلاین می‌کردند که با اقدامات فنی ماموران پلیس، 7 تن از مدیران این سایت‌ها شناسایی و دستگیر شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه متهمان در شهرهای رشت، تالش، رضوانشهر، سیاهکل، لاهیجان و ماسال دستگیر شدند، افزود: این متهمان از طریق برگزاری شرط‌بندی اینترنتی مبلغ یک میلیارد و 490 میلیون ریال درآمد نامشروع کسب کرده بودند.
متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
اسباب‌بازی قاچاق به تهران نرسید
اصفهان- خبرنگار کیهان:  فرمانده انتظامی شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «حمید امیرخانی» ادامه داد: در بازرسی از این کامیون 148 کارتن انواع اسباب‌بازی خارجی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ امیرخانی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: در این رابطه راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
شکار شکارچیان
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:  مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: محیط‌بانان این استان در منطقه «سفیدکوه» خرم‌آباد در جریان درگیری مسلحانه با 4 شکارچی غیرمجاز موفق شدند دو تن از آنان را دستگیر کنند. فتحی بیرانوند افزود: از این شکارچیان لاشه دو راس کل و بز کوهی دو ساله به همراه 3 قبضه سلاح جنگی «ام یک» و فشنگ‌های مربوطه کشف شد. به گفته وی در جریان درگیری محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز دو نفر از آنان متواری شدند که عملیات دستگیری آنها ادامه دارد.
جاسازی تریاک در کمربند
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی سمیرم گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ غلامرضا براتی ادامه داد: در بازرسی بعمل آمده از سرنشینان خودرو که دو خانم بودند مقدار 9 کیلو و 700 گرم تریاک که به طرز حرفه‌ای در کمربند جاسازی و دور بدون آنها پیچیده شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در مجموع در این عملیات دو قاچاقچی خانم و یک قاچاقچی مرد دستگیر و یک دستگاه سواری پراید توقیف شد.
سرهنگ براتی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و هر سه سوداگر مرگ جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سقوط پراید در رودخانه
رشت- خبرنگار کیهان:  فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: یک دستگاه پراید که حامل 4 سرنشین بود در محور روستای چمثقال این شهرستان به درون رودخانه سقوط کرد که در اثر این سانحه یک پیرمرد 85 ساله جان خود را از دست داد و 3 نفر دیگر مجروح شدند.
سرهنگ اردشیر آقاجانی افزود: این سانحه در اثر تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف از مسیر رخ داد. وی تصریح کرد: مجروحان این حادثه که یک مرد و دو زن بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.