kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

هشدار وزارت دادگستری‌به مردم درباره ایمیل‌های جاسوسی

حراست مرکزی وزارت دادگستری با صدور اطلاعیه‌ای درباره حربه جدید جاسوسان که از طریق ارسال نامه‌های الکترونیکی و با عنوان جعلی انجام می‌شود، هشدار داد.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دادگستری، در اطلاعیه حراست مرکزی این وزارتخانه آمده است: پیرو اطلاعیه 26 مهر 95 این مرکز، با توجه به تماس هموطنان، به تازگی نامه‌های الکترونیکی با عنوان مجعول «سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری» برای برخی افراد ارسال شده که حاوی مطالب جعلی بوده و خواننده را ترغیب به باز کردن پیوست‌های نامه می‌کند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: با بررسی‌های به عمل آمده و همکاری دستگاه‌های نظارتی مشخص شد پیوست‌های مذکور آلوده به نرم‌افزار جاسوسی بوده که اطلاعات کاربر خصوصاً در حوزه مالی شامل شماره حساب، رمز عبور و... را به مکانی خارج از کشور ارسال می‌کند که این امر می‌تواند باعث دستبرد و برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص شود.
حراست مرکزی وزارت دادگستری از مردم خواست از باز کردن پیوست‌های هر نوع نامه ‌الکترونیکی ناشناس جداً خودداری کنند و در صورت نیاز با حراست مرکزی این وزارتخانه به شماره 51-88926450 تماس بگیرند.