kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

کلاهبرداری میلیاردی با پیش‌فروش واحدهای مسکونی

جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی از انهدام یک باند کلاهبرداری پیش‌فروش واحدهای مسکونی و دستگیری چهار نفر متهم خبر داد و گفت: حجم کلاهبرداری این افراد تاکنون به 12‌میلیارد و 500 میلیون ریال می‌رسد.

 

احمد قرایی اظهار کرد: پیرو شکایت یکی از شهروندان استان مبنی بر فعالیت فردی در زمینه پیش‌فروش خانه و خودرو، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: سرکرده کلاهبرداران با زیرکی و سوءاستفاده از خلاءهای قانونی، کلاهبرداری‌های خود را قانونی جلوه می‌داد که این موضوع باعث شد تا هیچ مدرکی علیه آنان در اختیار مراجع قضایی قرار نگیرد.
وی افزود: مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان موفق شدند دلایل، مدارک و مستندات کافی علیه سرکرده اصلی جمع‌آوری کرده و با تحت نظر قرار دادن محل سکونت و اختفای نامبرده، در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کنند.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه چهار متهم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های انجام‌شده به بزه انتسابی خود اعتراف و روانه زندان شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرکرده باند با قرار وثیقه 10 میلیارد ریالی و دو نفر دیگر نیز روانه زندان شدند.