kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
مرغ و تخم مرغ های مجاز مشکل ندارند

هیچ مورد انسانی آنفلوانزای پرندگان در کشور نیست

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ مورد انسانی از آنفلوانزای پرندگان در کشور نیست، گفت: مرغ و تخم مرغ‌های مجوز دار مشکل ندارند اما شکار پرندگان مهاجر خطرناک است.



به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: موضوع آنفلوانزای پرندگان و احتمال انتقال انسانی آن موضوع بسیار مهمی است که ستاد کنترل بین بخشی آن به ریاست معاون اول ریاست‌جمهوری تشکیل شده است.
حریرچی افزود: بی‌توجهی به این موضوع عوارض انسانی اقتصادی و زیست محیطی دارد.
وی درباره تعرفه‌های پزشکی سال 96 گفت: هنوز میزان رشد تعرفه‌های پزشکی در سال 96 مشخص نیست، البته وزارت بهداشت فقط یکی از پیشنهاد‌دهندگان تعرفه‌های پزشکی است و از 9 رأی شورای عالی بیمه فقط یک رأی را دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: رشد تعرفه‌های پزشکی در سال 93 بر‌اساس طرح تحول سلامت درست بوده و تصمیمی است که همچنان وزارت بهداشت از آن دفاع می‌کند، زیرا باعث هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است و میزان دریافتی‌های غیر‌قانونی و زیرمیزی‌ها به حدود صفر درصد رسیده است.حریرچی درباره محدودیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی مطابق برنامه ششم، گفت: علت اینکه پزشکان بخش دولتی تمایل دارند در بخش خصوصی نیز کار کنند، فاصله محسوس تعرفه در بخش دولتی و خصوصی و درآمد بیشتر آنان در بخش خصوصی است که البته در گذشته زیرمیزی هم وجود داشته است. علاوه بر آن در بخش خصوصی مالیات به دقت اخذ نمی‌شود در حالی که مالیات پزشکان در بخش دولتی خیلی دقیق اخذ می‌شود.
وی افزود: با توجه به این مسائل با وجود اینکه در قانون برنامه چهارم و پنجم نیز ممنوعیت کار همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی با جدیت کمتر وجود داشت، سه وزیر نتوانستند با توجه به مسائل و واقعیت‌های کشور این قانون را اجرا کنند، اکنون نیز با وجودی که تعداد پزشکان تمام‌وقت در بخش دولتی در دولت یازدهم از 17 درصد به 50 درصد رسیده است، شمول این قانون برای همه پزشکان در کشور ممکن نیست.
تداوم ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا رفع کامل خطر آنفلوانزا
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تداوم ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا رفع کامل خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، فرهاد دبیری با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌های کشور از تداوم ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا رفع کامل خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: این ممنوعیت پروانه‌های صادر شده قبلی در مورد شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی را نیز شامل می‌شود.