kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

آمریکا برای امنیتی‌ترین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آماده می‌شود

پایتخت آمریکا در حالی خود را برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آماده می‌کند که مقام‌های این شهراز اتخاذ تدابیر شدید امنیتی بی‌سابقه به همین مناسبت خبر می‌دهند. گروه‌های تروریستی و مخالفان ترامپ هر دو اعلام کرده‌اند برای این روز برنامه دارند.




اول بهمن ماه قرار است اوباما رسما کلید کاخ سفید را به دونالد ترامپ تحویل دهد. مخالفین ترامپ برای برگزاری یک تظاهرات گسترده ضد ترامپ فراخوان داده‌اند. گروه‌های تروریستی نیز اعلام کرده‌اند برای این روز برنامه دارند. از سوی دیگر خبرگزاری‌ها از استقرار هزاران نیروی امنیتی برای مراسم تحلیف ترامپ خبر می‌دهند.
به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» پایتخت آمریکا در حالی خود را برای برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» که قرار است بیستم ژانویه (اول بهمن) برگزار شود، آماده ‌می‌کند که استقرار 5 هزار نیروی گارد ملی و حفظ تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای در مرکز این شهر پیش‌بینی شده است.
«موریل باوسر» شهردار واشنگتن هم از اتخاذ تدابیر امنیتی و آماده بودن شهر برای برگزاری این رویداد خبر داده و گفته: «ما خود را برای تأمین امنیت بزرگترین میزان جمعیت آماده می‌کنیم.»بر این اساس، علاوه بر 5 هزار نیروی گارد ملی، 3 هزار افسر امنیتی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.
گفته می‌‌شود که مراسم تحلیف ریاست جمهوری ‌آمریکا هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار  دارد که  19 میلیون دلار آن را کنگره پرداخت کرده است.شهردار واشنگتن هم گفته انتظار می‌رود باقی مانده این مبلغ را دولت پرداخت کند.