kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

3 عملیات انتحاری در پایتخت و جنوب افغانستان ۴۰ کشته و 77 زخمی برجای گذاشت

منابع دولتی افغانستان اعلام کردند که در پی وقوع سه عملیات انتحاری در پایتخت و جنوب افغانستان دست‌کم ۴۰نفر کشته و 77 نفر زخمی شدند.



دیروز دو انفجار پی‌درپی در منطقه اداری «دارالامان» در نزدیکی پارلمان افغانستان در کابل به وقوع پیوست که 31 کشته و 70 نفر زخمی به‌جا گذاشت. مقام‌های افغانستان می‌گویند، پس از وقوع انفجار انتحاری نخست و تجمع نیروهای امنیتی افغان،  یک خودرو نیز منفجر شده است. طالبان ضمن بر ‌عهده گرفتن مسئولیت حملات کابل اعلام کرده که در این انفجار ۳۶ نفر کشته و 70 تن زخمی شده است.
به گزارش تسنیم، سخنگوی طالبان در این باره گفته، «هدف از این انفجارها نیروهای امنیتی مستقر در این منطقه بوده است. مقام‌های دولت محلی «هلمند» افغانستان نیز اعلام کرده‌اند، بر اثر وقوع یک حمله‌ انتحاری در منزلی که بزرگان قومی این ولایت در آن گردهم آمده بودند، دست‌کم 4نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.»
«میرزاحسین علی‌زاده» عضو شورای ولایتی هلمند در این باره به خبرگزاری فارس گفت:  «این حمله روز گذشته در منطقه 2 شهر «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند اتفاق افتاده است.» وی با بیان اینکه تاکنون در انفجار هلمند 4 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شده‌اند تصریح کرد: «محل رویداد هم‌اکنون تحت کنترل نیروهای امنیتی بوده و قربانیان نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.» فرمانده پلیس هلمند نیز اعلام کردکه عامل انتحاری همزمان با ورود در منزل که بزرگان قومی هلمند در آن نشستی برگزار کرده بودند، مواد انفجاری خود را منفجر کرده است.